۱۷ درصد گردش مالی فناوری کشور به دانش‌بنیان‌های اصفهان اختصاص دارد

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تولید در دانشگاه را از جنس فناوری و اشتغال زایی بیان کرد و گفت: در شهرک علمی و تحقیقاتی بیش از ۷ هزار نیروی فارغ التحصیل فعالیت دارند و ۱۷ درصد گردش مالی واحدهای فناوری کشور به شرکت‌های دانش بنیان در اصفهان اختصاص دارد. به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام […]

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تولید در دانشگاه را از جنس فناوری و اشتغال زایی بیان کرد و گفت: در شهرک علمی و تحقیقاتی بیش از ۷ هزار نیروی فارغ التحصیل فعالیت دارند و ۱۷ درصد گردش مالی واحدهای فناوری کشور به شرکت‌های دانش بنیان در اصفهان اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان خمینی‌شهر در سال ۱۴۰۰ با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی اظهار داشت: امروز ما در استان اصفهان در مسائل مختلفی از جمله تأمین آب شرب با بحران و مسأله روبروهستیم و نیاز به کارشناسی و بررسی‌های دقیق علمی توسط دانشگاه داریم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار راهبردی سال ۱۴۰۰ خاطر نشان کرد: دانشگاه می‌تواند پشتیبانی علمی و فناوری تولید را داشته باشد و دستگاه‌های قانون‌گذار و مجری باید زمینه ورود دانشگاه را به حل مسائل جامعه فراهم کنند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان در عرصه فناوری‌های نو و هایتک که پیش نیاز رشد و پیشرفت اقتصادی جامعه است حرف اول را می‌زند و ما انتظار داریم این حلقه مفقوده که باعث ارتباط بین محیط علمی دانشگاه با محیط اقتصادی است، به دست دانشگاه تکمیل شود.

در این نشست  سید مهدی ابطحی با ارائه گزارشی از دستاوردهای شاخص ملی و بین‌المللی این دانشگاه، به معرفی طرح ساخت مرکز تجاری سازی فناوری در جوار شهرستان خمینی‌شهر پرداخت.

 رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: طرح ایجاد مرکز تجاری سازی فناوری در حاشیه بلوار شهید سلیمانی به طرف میدان استقلال، خمینی‌شهر را به یک شهر برجسته و متفاوت با دیگر نقاط کشور، متوجه به ایجاد اشتغال، تولید و سکونت پذیر برای قشر فرهیخته می‌کند و موجب  جلوگیری از خروج نخبگان خواهد شد.

دانشگاه صنعتی اصفهان در میان ۳ دانشگاه برتر کشور

وی نگاه وی‍ژه دانشگاه صنعتی اصفهان به تأثیرگذاری در منطقه پیرامونی خود را از مهمترین شاخص‌های توسعه این دانشگاه برشمرد و افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان در رده بندی علمی و فناوری در زمره سه دانشگاه برتر کشور است اما در کیفیت پژوهش همواره در رتبه اول قرار دارد.

ابطحی همجواری این دانشگاه با بزرگترین پارک علمی و فناوری کشور را یک قابلیت ویژه برای خمینی‌شهر دانست و تصریح کرد: آنچه که رهبر معظم انقلاب طی سالیان متمادی ترسیم کردند، تکرار یک موضوع نبود بلکه، در سال‌های مختلف با تأکید بر توسعه علمی، توجه به نوآوری، توسعه فناوری، جهش تولید و اکنون رفع موانع تولید، یک مسیر روشن را پیش روی ما قرار داده است و این شعار در دانشگاه صنعتی اصفهان محقق می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تولید در دانشگاه را از جنس فناوری و اشتغال زایی بیان کرد و ادامه داد: در شهرک علمی و تحقیقاتی بیش از ۷ هزار نیروی فارغ التحصیل فعالیت دارند و ۱۷ درصد گردش مالی واحدهای فناوری کشور به شرکت‌های دانش بنیان در اصفهان اختصاص دارد.

ظرفیت‌های دانشگاه صنعتی اصفهان در خدمت حل مشکلات خمینی‌شهر باشد

علیرضا بصیری نیز در این نشست گفت: یکی از خصوصیات ممتاز شهرستان خمینی‌شهر قرارگرفتن دانشگاهی با اعتبار ملی و بین‌المللی در مجاورت آن است و باید در تمام بخش‌های اداری شهرستان ارتباط متقابل و تعاملات اداری برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم این دانشگاه برای حل مشکلات شهرستان  شکل گیرد.

فرماندار شهرستان خمینی‌شهر گفت: شهرستان خمینی‌شهر را پس از تهران دومین شهر با تراکم جمعیتی بالا معرفی کرد و تصریح داشت: همسایگی با دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مزیت بسیاری برای ایجاد رونق اقتصادی شهرستان خمینی‌شهر دارد و این همکاری متقابل سبب تحقق اهداف مرکز تجاری سازی فناوری دانشگاه در جذب سرمایه گذار خواهد بود.