۹۸۲ واحد صنفی در اصفهان پلمب شد

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان اصفهان با اشاره به پلمب ۹۸۲ واحد صنفی در استان، گفت: از فردا صبح تمام بازرسان اصناف استان اصفهان اولویت نخست خود را بازرسی جهت رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا از سوی کسبه و اصناف قرار می دهند و بنا بر دستور مقام قضایی در صورت بی توجهی واحد صنفی پلمب خواهد شد.

۹۸۲ واحد صنفی در اصفهان پلمب شد/ بازرسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا از فردا

جواد محمدی فشارکیبا بیان اینکه از تاریخ ۴ فروردین ماه تا شب گذشته، ۲۵ هزار و ۴۱۸ بازرسی صنوف مختلف در استان اصفهان انجام شد، اظهار کرد: در این بازرسی ها ۹۸۲ واحد صنفی که تا پایان فروردین ماه باید تعطیل می کردند، اما نسبت به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا تمکین نکرده بودند، پلمب شدند.

وی همچنین افزود: در این مدت بازرسی از واحدهای صنفی ضرور همچون میوه فروشی ها، سوپرمارکت ها، گوشت قرمز، گوشت سفید و … انجام شد که در مجموع ۸۳۱ فقره پرونده برای ارسال به تعزیرات حکومتی تشکیل شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان اصفهان ادامه داد: در این مدت ۴۷ درصد میزان شکایات مردم در موضوعات مختلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است.

وی در خصوص اینکه بیش از ۷۵ درصد واحدهای صنفی بنابر مصوبه ستاد مبازره با کرونا از این هفته دوباره بازگشایی شدند، توضیح داد: به غیر از برخی صنوف پرریسک از لحاظ شیوع و ابتلا به کرونا بقیه صنوف باز هستند، همچنین برخی صنوف برای بازگشایی شروط خاصی دارند؛ به عنوان مثال رستوران ها و فست فودی ها نباید باز باشند، اما غذای بیرون بر آنها براساس این مصوبه ایرادی ندارد.

محمدی تاکید کرد: این پروتکل تا ۳۰ فروردین ماه ادامه دارد و بعد از آن در ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور تصمیم گیری جدیدی در خصوص صنوف بسته، انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در تحلیلی اعلام شده که حمل و نقل عمومی درصد بالایی در شیوع و ابتلا به ویروس کرونا به خود اختصاص داده است، درباره اصرار اصناف به بازگشایی مغازه های خود، گفت: شاید حدود ۵ درصد کسبه دارای وضع مالی خوبی باشند و از این شرایط آسیب کمتری دیده اند، اما بالای ۹۰ درصد کسبه اگر یک روز فعالیت نداشته باشد نمی تواند هزینه معیشت خود و خانواده اش را تامین کنند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان اصفهان ادامه داد: از سوی دیگر منزل و مغازه بسیاری از کسبه، اجاره ای است، همچنین آنها امروز با چک های برگشتی مواجه هستند، بنابراین امروز کسبه ناچار به بازکردن مغازه خود با وجود خطر ابتلا به کرونا هستند.

وی در خصوص ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف، تصریح کرد: متولی این موضوع وزارت بهداشت است، اما بازرسی اصناف از روز گذشته به بازرسان خود اعلام کرده این که در اجرای پروتکل های بهداشتی اصناف ورود کنند.

محمدی تاکید کرد: از فردا صبح (چهارشنبه) تمام بازرسان اصناف استان اصفهان اولویت نخست خود را بازرسی جهت رعایت این پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا از سوی کسبه و اصناف قرار می دهند و بنا بر دستور مقام قضایی اگر این موارد اجرا نشود واحد صنفی بعد از یک مرتبه تذکر، پلمب خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص بازرسی های ویژه اصناف در ماه رمضان، گفت: بازرسی اصناف با افرادی که هر گونه تخلف به خصوص در بحث گران فروشی دارد، برخورد خواهد کرد و از شنبه هفته آینده (۳۰ فروردین) تیم های بازرسی اصناف طرح تشدید بازرسی ویژه ماه رمضان را در استان آغاز خواهند کرد.

به گفته مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان اصفهان، در حال حاضر ۸۷ بازرس رسمی و ۲۴۲ بازرس افتخاری بحث نظارت و بازرسی اصناف را بر عهده دارند.