۹۵ واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل اصفهان احیا شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ۹۵ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان در راستای تحقق شعار رونق تولید احیا شدند.

ایرج موفق روز چهارشنبه احیای واحدهای راکد یکی از اولویت‌های مهم این نهاد برشمرد، اظهار داشت: با راه‌اندازی مجدد این واحدهای تولیدی و صنعتی در سال گذشته دست‌کم ۶۷۵ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به ادامه این راهبرد در سال جاری تصریح کرد: خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مسائل و مشکلات آنها در بخش‌های مختلف بویژه در روزهایی که با شیوع کرونا روبه رو هستیم با جدیت دنبال خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان یادآور شد: احیا واحدهای صنعتی نیمه تعطیل یا تعطیل از اهمیت بالایی برای تحقق شعار جهش تولید برخوردار است و حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط و واحدهای صنفی از اولویت‌های امسال این سازمان است و هر قدر بتوانیم واحدهای کوچکتر را سرپا نگه داریم وضعیت رفته رفته بهتر خواهد شد.

به گفته وی سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۵۴ میلیون ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی این استان پرداخت شد.

موفق  ادامه داد: این میزان تسهیلات در بازه زمانی ۱۲ ماه سال ۹۸ به متقاضیان ۷۶۲ واحد صنعتی با مشارکت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: با ثبت نام  ۶۶۰ واحد در فرایند رونق،  برای ۱۲۸ واحد مبلغ چهار هزار و ۶۸۷ میلیون ریال و ۱۲ هزار و ۵۰۲ میلیون ریال برای ۶۱۵ واحد به صورت مستقیم  توسط بانک‌ها و  ۳۶۴ میلیون ریال تسهیلات انتقالی از سال ۹۷ نیز به ۱۹ واحد ارائه شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی به واحدهای صنعتی و معدنی گفت: سال گذشته در مجموع ۴۹۱ واحد صنعتی و معدنی برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کردند که ۴۰ واحد برای دریافت بیش از یک هزار و ۴۳۸ میلیون ریال به بانک‌ها معرفی شدند و ۸۸ هزار میلیون ریال تسهیلات نیز برای پنج واحد در قالب فرایند رونق ارائه شد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور  ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.