۹۰۰ خانوار واجد شرایط اصفهانی در شهر جدید بهارستان زمین دریافت می‌کنند

با توجه به اینکه اصفهان کلانشهر و شهر بزرگ محسوب می شود، سربار جمعیت این شهر می‌تواند در شهر جدید بهارستان مستقر شود و از این رو در نشست شورای مسکن استان با همفکری مقرر شد ، برای تامین زمین متقاضیان این طرح در شهر جدید بهارستان پس از اخذ مصوبات لازم ، هر پلاک زمین ۲۰۰ متری به ۲ خانوار مشمول تخصیص پیدا کند

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: از مجموع سه هزار و۶۰۰ متقاضی زمین واجد شرایط در قانون « حمایت از خانواده و جوانی جمعیت » ، به حدود ۹۰۰ خانوار در شهر جدید بهارستان زمین واگذار می‌شود.
به گزارش ایرنا ، علیرضا قاری قرآن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون افزون بر چهار هزار و ۶۰۰ متقاضی در شهرستان اصفهان در طرح واگذاری زمین بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند که ازبین آنان حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر آن ها واجد شرایط شناخته شده اند و مقرر شد به حدود ۹۰۰ خانوار واجد شرایط در شهر جدید بهارستان زمین داده شود.
قاری قرآن گفت: چندین پلاک برای اجرای طرح واگذاری زمین بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهر جدید بهارستان مشخص شده است و برای ایجاد ارزش افزوده برای این زمین ها مقرر شد،دریافت کنندگان زمین بتوانند تا چهار طبقه ساخت و ساز در این زمین ها انجام دهند.
مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه اصفهان کلانشهر و شهر بزرگ محسوب می شود، سربار جمعیت این شهر می‌تواند در شهر جدید بهارستان مستقر شود و از این رو در نشست شورای مسکن استان با همفکری مقرر شد ، برای تامین زمین متقاضیان این طرح در شهر جدید بهارستان پس از اخذ مصوبات لازم ، هر پلاک زمین ۲۰۰ متری به ۲ خانوار مشمول تخصیص پیدا کند.
وی تصریح کرد: ادارات کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان که به‌ صورت تخصصی در طرح نهضت ملی مسکن متولی و مشغول فعالیت هستند، مشکلات اجرایی و چالش های هر یک از شهرستان‌های استان در حوزه مسکن را احصا کرده و مصوبات و راه حل هایی را در این زمینه ارائه داده اند.
مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان ادامه داد: برای حل سریع تر مشکلات به دستور استاندار مقرر شد جلسات شورای مسکن استان هر هفته برگزار شود و مشکلات این حوزه به‌صورت موضوعی و شهرستانی در این جلسات مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
وی یادآور شد: ۲ هفته گذشته چالش‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های شهرضا و نجف آباد و شهر بهارستان اصفهان در شورای مسکن استان مطرح و برای آن راه‌کارها و تصمیماتی اتخاذ شد؛ طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از طرح های اولویت دار کشور محسوب می شود که تامین زمین برای مشمولان این قانون بر عهده راه و شهرسازی است.
قاری‌قرآن اظهار داشت:یکی از مصوبات نشست صد و سوم شورای مسکن استان اصفهان که در رابطه با آن تصمیم گیری شد، تامین زمین متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهر جدید بهارستان بود.
وی یادآور شد: برای استفاده از طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکنون در شهر جدید بهارستان افزون بر یک هزار و هفت متقاضی در سامانه ثبت نام کرده اند که با بررسی های به عمل آمده در حال حاضر ۸۹۳ خانوار حائز شرایط هستند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مقرر شده است در شهرهایی با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر به واجدان شرایط، تا سقف ۲۰۰ متر زمین برای ساخت، با ارزش ریالی مشخص واگذار شود.
قاری قرآن خاطرنشان کرد: زمان‌بندی لازم برای اعطای زمین به متقاضیان در این خصوص به‌عمل آمده است و مقرر شد تا ۲ ماه آینده طرح آن مصوب شده و پس از انجام قرعه کشی، اراضی به خانوارها ی واجد شرایط تخصیص یابد.
وی در مورد شهرستان نجف آبادتصریح کرد: در شهر نجف آباد زمین دولتی برای واگذاری وجود ندارد ولی در شهرهای علویجه، دهق و گلدشت مشکل تامین زمین وجود ندارد و عملیات مربوطه در حال انجام است.
به گزارش ایرنا ، واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر در قالب قانون حمایت از جوانی جمعیت در قطعات ۲۰۰ مترمربعی و برای ساخت خانه ویلایی به صورت سهم سه دانگ سه دانگ به مادر و پدر فرزند واگذار می‌شود.
تاکنون ۱۰ هزار و ۱۰۰ متقاضی زمین در این استان در طرح« حمایت از خانواده و جوانی جمعیت » و سامانه جامع نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده اند که از این بین هشت هزار و ۸۰۰ متقاضی زمین در طرح جوانی جمعیت در استان تاکنون حائز شرایط شناخته شده اند و به ۸۰۱ خانوار واجد شرایط، زمین ویلایی (تک واحدی) واگذار شده است.