۸۸۰ هزار دانش آموز اصفهانی در اردوهای علمی، فرهنگی شرکت کردند

۸۱۱ هزار نفر از دانش‌آموزان در اردوهای عمومی، ۴۰ هزار نفر در اردوهای راهیان پیشرفت و بالغ بر هفت هزار نفر نیز در اردوهای راهیان نور شرکت کردند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان از شرکت بیش از ۸۸۰ هزار دانش آموز دوره‌های مختلف تحصیلی استان در اردوهای علمی، فرهنگی و سیاحتی در سال تحصیلی گذشته خبر داد. مهدی نم نبات در نشست بررسی اردوهای دانش آموزی و اوقات فراغت در اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: اردوهای دانش آموزی هدفمند یکی از فرصت‌های تربیتی در اختیار مدارس است که به این منظور در سال تحصیلی گذشته بنابرجمع‌بندی فرم‌های آماری از سطح ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان، بیش از ۱۱ هزار اردو برای دانش آموزان برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری اردوها در سه دسته عمومی، راهیان پیشرفت و راهیان نور گفت: در این مدت بیش از ۱۰ هزار اردوی عمومی، ۶۲۶ اردوی راهیان پیشرفت و ۲۱۸ اردوی راهیان نور برگزار شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: بر این اساس، ۸۱۱ هزار نفر از دانش‌آموزان در اردوهای عمومی، ۴۰ هزار نفر در اردوهای راهیان پیشرفت و بالغ بر هفت هزار نفر نیز در اردوهای راهیان نور شرکت کردند.

نم نبات با بیان اینکه اردوهای مدارس، فرصتی برای قرار گرفتن دانش‌آموزان در موقعیت‌های جدید است، گفت: اردو به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با حل چالش‌های جدید، مهارت‌های تازه‌ای کسب کنند و شناخت بهتری نسبت به خود و محیط پیرامون به دست آورند و از دیگر سو، روابط دوستانه خود را تقویت کرده و با قرارگیری در موقعیت‌های جمعی، کار گروهی و روابط اجتماعی را فرا بگیرند.