۸۵ درصد از آحاد جامعه، ضرورت وجود حجاب را باور دارند

اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از آن جا مشخص می‌شود که خودِ ذاتِ پروردگار، انجام این کار و هدایت بشر و دعوت به خوبی‌ها را انجام می‌دهد و در همین راستا پیامبران و امامان را هم برای هدایت بشر و دعوت به خوبی‌ها برگزیده است

استاندار اصفهان گفت: بر اساس نظر سنجی‌های انجام شده در شهرهای بزرگ کشور، ۸۵ درصد از آحاد جامعه، ضرورت حجاب و عفاف را باور دارند و این درصد در شهرهای کوچک، بیشتر هم هست.

سیدرضا مرتضوی ، در همایش بزرگ فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان در سالن همایش کوثر ارتش در شهر اصفهان با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای دشمن برای معکوس نشان دادن حقایق کشورمان افزود: طبق نظرسنجی‌ها وقتی از مردم کشورمان در باره ضرورت وجود حجاب سؤال شده، ۸۵ درصد از جامعه آن هم در شهرهای بزرگ کشور نسبت به ضرورت آن اقرار کرده‌اند در حالی که این رقم در شهرهای کوچک، بازهم بیشتر است.

وی ادامه داد: نظرسنجی‌ها موید این است که ۸۵ درصد از جامعه ما موافق وجود حجابند اما رسانه‌های دشمن می‌کوشند نشان دهند که این رقم تنها ۳۳ تا ۳۴ درصد است.

مرتضوی با تشبیه جامعه به کِشتی که همه در برابر آن مسوولیت دارند، تاکید کرد: هیچکس نمی‌تواند با ادعای این که حجاب یک امر شخصی است، از بارِ مسوولیت اجتماعی شانه خالی کند بلکه باید با آموزش مسائل فرهنگی و امر به معروف و نهی منکر، این زمینه فکری را در جامعه آماده کنیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: چند ماه گذشته اقدامات خوب، مؤثر و ارزشمندی در زمینه اشاعه امر به معروف و نهی منکر در سطح استان صورت گرفته و تعداد جلسات برگزار شده و پیگیری‌های زیاد ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در این ماه‌ها، نشانه تحول در این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه عفاف و حجاب در استان با عنوان “قرارگاه ارتقای سلامت و امنیت اجتماعی شهید شاه سنایی”، ۲ ماه پیش با ابلاغ وزارت کشور در اصفهان آغاز بکار کرد و شاهد برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مؤثر این ستاد در استان بودیم.

مرتضوی یادآور شد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از آن جا مشخص می‌شود که خودِ ذاتِ پروردگار، انجام این کار و هدایت بشر و دعوت به خوبی‌ها را انجام می‌دهد و در همین راستا پیامبران و امامان را هم برای هدایت بشر و دعوت به خوبی‌ها برگزیده است.

وی افزود: مسوولان دولتی بر حسب ماموریتی که حکومت اسلامی به آنها مُحول کرده است باید طبق آیه قرآن، گروه‌هایی را برای امر به معروف و نهی از منکر فراهم کنند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: برای اثربخشی بیشتر امر به معروف و نهی از منکر، نخستین و مهمترین قدم تبیین شأن و جایگاه این سنت الهی در جامعه است و باید یادآور شویم که شهدای این ایام و اولیای الهی، تکلیف اصلی خود را دعوت به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها می‌دانستند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت‌ نُخبگان در موضوع امر به معروف و نهی منکر که موجب ایجاد روش‌ها و ابزارهای جدید برای اثربخشی بهتر این فریضه می‌شود، می‌تواند بسیار مؤثر باشد و باید این نگاه را گسترش دهیم.

وی یادآور شد: نباید در جامعه با برخی افراد با مسامحه برخورد و تضاد ایجاد کرد بلکه باید در این امور هماهنگی بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد از این رو هماهنگ کردن سیاست‌ها دستگاه‌های مختلف ذیل امر به معروف و نهی از منکر، بسیار مهم است.