۷۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در منطقه کاشان ثبت شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به افزایش محسوس شمار مبتلایان به کرونا در این منطقه در روزهای اخیر گفت: تعداد آزمایش مثبت این ویروس در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۷۰ مورد جدید به ۶۵ هزار و ۸۸۳ نفر رسید. به گزارش خبرنگار ایرنا، کورش ساکی به خبرنگاران افزود: در […]

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به افزایش محسوس شمار مبتلایان به کرونا در این منطقه در روزهای اخیر گفت: تعداد آزمایش مثبت این ویروس در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۷۰ مورد جدید به ۶۵ هزار و ۸۸۳ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کورش ساکی به خبرنگاران افزود: در شبانه‌روز گذشته هشت بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۶ بیمار با  سن ۴۲ تا  ۸۷ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۲ نفر ۳۴ و ۶۵ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۱ بیمار حاد تنفسی در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۰ بیمار نیز در بیمارستان‌های آران و بیدگل بستری هستند، اظهار داشت: یک بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه مرکز درمانی کاشان بستری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به مراجعه ۲۷۳ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته، خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۹۶۶  نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

به گفته وی، ۳۸۸ هزار و ۱۰۳ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۲۰ هزار و ۷۱۳ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

ساکی در خصوص واکسیناسیون جمعیت بالای پنج سال این منطقه اظهار داشت: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون ۷۷ و ۷۷ صدم درصد واجدان شرایط نوبت نخست و ۷۱ و هفت صدم درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی، ۳۵ و۷۷ صدم درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نیز واکسن نوبت سوم مقابله با ویروس کرونا را تزریق کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا برای استمرار مصونیت در برابر ویروس کرونا، تزریق دز یادآور برای افرادی که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن آنان گذشته است را مورد تاکید قرار داده  تا با دست‌کم  ابتلا و مرگ ناشی از کرونا روبرو شویم.

وی با تاکید بر تبیین مردم برای ترغیب به تزریق دز یادآور، گفت: مهم‌ترین رکن در تزریق دز یادآور واکسن، در دسترس‌ترین واکسن کرونا  است که این مهم باید تولید محتوی رسانه‌ای قرارگیرد

ساکی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ماسک در مکان‌های سرپوشیده افزود: در صورت مشاهده هرگونه علایم اولیه توسط هر فرد، استفاده سریع از ماسک برای جلوگیری از سرایت به سایر افراد و مزاجعه به پزشک و مرکزهای درمانی توصیه می‌شود.

وی اظهار داشت: اکنون مرکز خدمات جامع سلامت سهراب سپهری واقع در بلوار امام رضا (ع) کاشان به عنوان مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در کاشان از ساعت ۸ تا ۲۰  فعال است و انواع واکسن‌های کووید ۱۹ در آن تزریق می‌شود.

به گفته ساکی، افزون بر این مرکز در تمامی مرکزهای خدمات جامع سلامت کاشان و آران و بیدگل در نوبت شیفت صبح تزریق واکسن کرونا انجام می‌شود.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی زرد است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.