۶۰ دوز جدید به فهرست دارویی کشور اضافه شد

بیشترین دسته داروهایی که طی دو سال گذشته وارد فهرست دارویی کشور شده داروهای آنتی نئوپلاستیک است و داروهای دسته‌های غدد و متابولیک، آنتی بیوتیک ها و داروهای قلبی عروقی در جایگاه بعدی قرار دارند

به گزارش مهر، نازیلا یوسفی، دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی کشور اعلام کرد: به دلیل بسته بودن طولانی مدت فهرست و توقف در انجام فرآیندها، پس از باز شدن فهرست به یکباره با حجم بالای درخواست‌های انباشته شده مواجه شدیم که با تلاش همکاران این وضعیت به روال طبیعی بازگشته است.

وی افزود: در حال حاضر پاسخ اولیه به درخواست‌های ورود به فهرست به کمتر از سه ماه کاهش یافته و سرعت ورود داروها به فهرست در حال حاضر وابسته به سرعت شرکت‌های متقاضی در خصوص ارائه مطالعات هزینه اثربخشی است.

یوسفی گفت: در سال جاری ۳ جلسه کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی کشور برگزار شده است، مولکول جدید دارویی به فهرست دارویی کشور افزوده شد.

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی کشور اضافه کرد: بیشترین دسته داروهایی که طی دو سال گذشته وارد فهرست دارویی کشور شده داروهای آنتی نئوپلاستیک است و داروهای دسته‌های غدد و متابولیک، آنتی بیوتیک ها و داروهای قلبی عروقی در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی گفت: علاوه بر ورود مولکول‌های جدید، فهرست دارویی کشور امسال با افزوده شدن ۶۰ شکل یا دوز جدید از داروهای موجود در فهرست گسترش یافته است.