۶۰ دستگاه آمبولانس در اصفهان زمین‌گیر شده است

آمبولانس‌های زمینگیر شده دچار مشکلات موتوری و زیر و بند ناشی از استهلاک است و کابین عقب آنها برای ایمنی و رفاه بیمار باید بطور کامل بازسازی شود

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث اصفهان گفت: بیش از ۶۰ دستگاه آمبولانس در استان زمین‌گیر شده و نیازمند بازسازی اساسی است.

فرهاد حیدری، افزود: از بین آمبولانس‌های نیازمند بازسازی، حدود ۵۰ دستگاه قابل استفاده نیست و حدود ۱۰ دستگاه در موارد بسیار ضروری و به اجبار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: آمبولانس‌های زمینگیر شده دچار مشکلات موتوری و زیر و بند ناشی از استهلاک است و کابین عقب آنها برای ایمنی و رفاه بیمار باید بطور کامل بازسازی شود.

حیدری با تاکید بر لزوم نوسازی ناوگان اورژانس اصفهان و بازسازی آمبولانس‌های موجود اظهار داشت: آخرین بار که تعدادی آمبولانس جدید وارد ناوگان اورژانس استان اصفهان شد مربوط به حدود پنج سال پیش است.

وی خاطرنشان کرد: به ازای هر پایگاه اورژانس، یک دستگاه آمبولانس فعال و به ازای هر سه دستگاه آمبولانس فعال باید یک دستگاه آمبولانس ذخیره (رزرو) وجود داشته باشد که با در نظر گرفتن ۱۶۱ پایگاه اورژانس، تعداد کل آمبولانس‌های استان حدود ۲۲۰ دستگاه است.

حیدری با اشاره به اینکه از این تعداد آمبولانس، بیش از ۶۰ دستگاه نیازمند بازسازی و تعمیر اساسی است، اضافه کرد: اگر منابع مالی مورد نیاز تأمین شود، علاوه بر این ۶۰ دستگاه، تعداد دیگری از آمبولانس‌های در حال استفاده کنونی هم نیاز به مقداری تعمیر و بازسازی دارد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سازمان اورژانس کشور به‌جد درصدد تأمین تعدادی آمبولانس جدید است که در صورت عملیاتی شدن، متناسب با ظرفیت و تعداد پایگاه‌های موجود در هر استان، تعدادی آمبولانس جدید تخصیص می‌یابد. وی افزود: مشارکت خیران حوزه سلامت در تأمین هزینه بازسازی آمبولانس‌های فرسوده و از کارافتاده، به رفع مشکلات موجود کمک بسیاری می‌کند. حیدری ادامه داد: خیران و موسسه‌های خیریه می‌توانند در زمینه بازسازی آمبولانس‌ها، احداث ساختمان پایگاه‌های اورژانس و تجهیز آنها و تأمین امکانات موردنیاز در آمبولانس‌ها کمک کنند.