۶۰۰ میلیارد تومان صرف توسعه امکانات و فضاهای ورزشی مدارس کشور می‌شود

با تأمین ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار، امسال طرحی مزین به نام سردار شهید سلیمانی به منظور توسعه امکانات و فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای در کشور اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: با تأمین ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار، امسال طرحی مزین به نام سردار شهید سلیمانی به منظور توسعه امکانات و فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای در کشور اجرا می‌شود.

صادق ستاری فرد در همایش معلمان تربیت بدنی استان اصفهان افزود: در پنج سال اخیر ۱۰ درصد به نرخ چاقی و وزن دانش آموزان اضافه شده است و این فرآیند در صورت بی توجهی فزاینده خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت وجود زیرساخت ورزشی گفت: اگر فضای تخصصی معلم تربیت بدنی تنها حیاط مدرسه باشد، دور از شان و جایگاه معلم است و این یک هدر رفت سرمایه برای معلمانی است که از لحاظ دانشی، بینشی، روشی و مهارتی در سطح بالا هستند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۳۰ هزار معلم تربیت بدنی در کشور وجود دارد که سالی سه هزار میلیارد تومان بابت تربیت هشت میلیون دانش آموز حقوق دریافت می‌کنند ولی باید دید در چه فضا، با چه محتوا و برنامه‌ای فعالیت می‌کنند.

ستاری فر خاطرنشان کرد: در سند تحول دولت، موضوع ایجاد فضای ورزشی در مدارس به عنوان یکی از تکالیف دولت در نظر گرفته شده است که در سال اول ۲ هزار و ۱۰۰ فضا پیش بینی شد و یکهزار و ۱۷ مورد به بهره برداری رسید که ۲۳ درصد این فضاها در روستاهاست.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: از حیث تأمین تجهیزات ورزشی، امسال ۱۱۰ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات ورزشی تخصیص و توزیع شد که میزان آن به اندازه حدود ۴۰ سال گذشته ارزیابی شده است.

وی همچنین به اجرای طرح نشاط و شاداب سازی برای خانواده‌ها با عنوان امکان استفاده مادران به همراه دختران دانش آموزشان در روزهای پنجشنبه و پدران با فرزندان پسرشان در روزهای جمعه اشاره کرد و گفت: در طرح شهید سلیمانی ورزش باستانی به عنوان ورزش صبحگاهی اجرا خواهد شد زیرا ضرباهنگ این ورزش به تقویت سیستم عصبی و حرکتی و همچنین هوشیاری دانش آموزان کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه تأمین نیروی انسانی تلاش شد تا ظرفیت قانون «سرباز قهرمان» احیا شود و قهرمانان ورزشی زن و مرد به عنوان معلم تربیت بدنی به خدمت گرفته شوند.

همایش معلمان تربیت بدنی استان اصفهان، با حضور ۶۰۰ نفر از معلمان تربیت بدنی استان با هدف افزایش هم افزایی و توانمند سازی این نیروها به مدت یک روز در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار شد.