۵ قابلیتی که ویندوز ۱۱ را به کامل‌ترین سیستم‌عامل مایکروسافت تبدیل می‌کنند

ویژگی Automatic Super Resolution شاید مهم‌ترین قابلیت جدید در ویندوز ۱۱ باشد. این ویژگی چیزی شبیه به قابلیت DLSS در کارت گرافیک انویدیا است که از هوش مصنوعی برای اجرای روان‌تر بازی‌ها استفاده خواهد کرد

هوش مصنوعی ممکن است در آینده‌ی نزدیک تجربه‌ی کار با ویندوز را بیش‌از‌پیش متحول کند.
انتظار می‌رود مایکروسافت هوش مصنوعی را به شکل قابل توجهی در آپدیت بزرگ بعدی ویندوز یعنی نسخه‌‌ی ۲۴H2 به‌کار بگیرد و قابلیت‌های جدیدی ارائه دهد؛ قابلیت‌هایی که می‌توانند تجربه‌ی کاربری در ویندوز را بهبود ببخشند.
به روایت XDA Developer، مایکروسافت روی قابلیتی کار می‌کند که می‌تواند به کمک هوش مصنوعی والپیپرهای ثابت دوبعدی را به تصاویر سه‌بعدی متحرک تبدیل کند. ممکن است مایکروسافت به کمک کوپایلت قابلیت ساخت والپیپر براساس دستورات متنی را به ویندوز اضافه کند.
ترجمه‌ی بلادرنگ قابلیت دیگری است که احتمالاً به‌عنوان بخشی از ویژگی Live Caption به ویندوز ۱۱ اضافه می‌شود. این ویژگی می‌تواند زیرنویس‌‌ ترجمه‌شده را برای ویدیویی که به زبان دیگری پخش می‌شود، به شکل آنی تولید کند.
قابلیت Live Caption درحال‌حاضر تنها می‌تواند زیرنویس را برای ویدیوی درحال پخش به همان زبان تولید کند اما قادر به ترجمه‌ی بلادرنگ نیست.
حذف نویز از صدای خروجی قابلیت هیجان‌انگیزی است که کاربران ویندوز را از ابزارهای متفرقه مانند Nvidia Broadcast بی‌نیاز می‌کند. مایکروسافت این ویژگی را با نام Voice Clarity در کانال توسعه‌دهندگانش منتشر کرده و به‌زودی به ویندوز ۱۱ اضافه خواهد شد. قابلیت مورد بحث نیاز به سخت‌افزار خاصی ندارد و می‌تواند تقریباً روی هر دستگاهی کار کند.
سیستم جست‌وجوی فایل‌ها در ویندوز یکی از آزاردهنده‌ترین قابلیت‌های این سیستم‌عامل است که تقریباً هیچ‌وقت درست کار نمی‌کند اما هوش مصنوعی می‌تواند این موضوع را تغییر دهد. گفته می‌شود کوپایلت قادر خواهد بود فعالیت‌های کاربر در کامپیوتر را به خاطر بسپارد و آن‌ها را به‌عنوان حافظه‌ی قابل جست‌وجو ذخیره کند.
قابلیت مذکور می‌تواند نحوه‌ی جست‌وجوی فابل‌ها در ویندوز را به‌کلی متحول کند. به‌جای اینکه نام بخشی از فایل را جست‌وجو کنید می‌توانید به کوپایلت بگویید: «اسکرین‌شات‌های هفته‌ی گذشته را به من نشان بده.»
ویژگی Automatic Super Resolution شاید مهم‌ترین قابلیت جدید در ویندوز ۱۱ باشد. این ویژگی چیزی شبیه به قابلیت DLSS در کارت گرافیک انویدیا است که از هوش مصنوعی برای اجرای روان‌تر بازی‌ها استفاده خواهد کرد.
هنوز مشخص نیست که برای بهره‌مندی از قابلیت Automatic Super Resolution باید پردازنده‌ی کامپیوتر به واحد پردازش عصبی (NPU) مجهز باشد یا خیر اما به‌ هر صورت می‌تواند قابلیتی جذاب برای کاربران به‌خصوص گیمرها باشد.