۵۴ واحد تولیدی راکد در استان اصفهان به چرخه تولید بازگشت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: ۵۴ واحد تولیدی راکد و غیرفعال استان از ابتدای سال جاری با حمایت های دولت و تلاش بخش خصوصی به چرخه تولید بازگشته و احیا شدند

رسول سواری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۷۹۰ واحد راکد و غیر فعال در این استان شناسایی شده افزود: یکی از برنامه های با اولویت دولت سیزدهم کمک به واحدهای تولیدی راکد برای برگشت به چرخه تولید است.
وی اضافه کرد: راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد و غیرفعال، نشان از همت و تلاش مسوولان، صاحبان واحدهای تولیدی و کارکنان شرکت شهرک‌های صنعتی در افزایش تولید و اشتغال و توسعه صنعت استان دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» بیان‌ کرد: بازگشت مجدد واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید از مهمترین اقدامات در جهت حمایت از تولید است که علاوه بر اشتغال نقش موثری در تحقق شعار سال دارد. وی، تعداد واحدهای فعال در شهرک های صنعتی استان اصفهان را بیش از هفت هزار و ۵۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: ۱۷۰ هزار نفر در شهرک‌های این استان مشغول به کار هستند و تعداد شهرک‌های صنعتی مصوب نیز ۸۰ شهرک است.

سواری، هدف از راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد را جذب سریع‌تر نیروی کار و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در استان ذکر کرد و ادامه داد: پس از پایش و شناسایی واحدهای تولیدی راکد، تلاش می‌شود با استفاده از نظر مشاوران کلینیک‌های کسب ‌و کار نسبت به ارائه راهکار و مشاوره برای حل مشکلات واحدهای تولیدی اقدام شود. به گفته وی، آموزش، حمایت از حضور در نمایشگاه‌ها و تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، از اقدامات این شرکت برای فعال‌سازی واحدهای راکد استان است.وی گفت: احیای واحدهای راکد و غیر فعال اقدامی جهادی برای تقویت تولید و اشتغال در سطح کشور و استان است.

سواری یادآور شد: واحدهای تولیدی راکد در شهرک های صنعتی استان اصفهان به دلیل مسایل و مشکلات مختلفی از جمله کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، بدهی به بانک ها، بیمه و دستگاه های خدمات رسان، فرسودگی ماشین آلات، نداشتن مواد اولیه، فقدان بازار و اختلافات شرکا در سال های گذشته غیر فعال شده اند. وی خاطرنشان کرد: تزریق سرمایه در گردش، تامین مالی از طریق تسهیلات مصوب، تامین مواد اولیه، جایگزینی خط تولید و جذب سرمایه گذار جدید از جمله راهکارهای به کار گرفته شده برای احیا واحدهای تولید راکد مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اصفهان بوده است.
به گزارش ایرنا، ۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک صنعتی عملیاتی شده و در حال واگذاری است، همچنین ۵۰ درصد از شهرک های استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.
بیش از ۱۷۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال این استان مشغول کار هستند.