۵۰ واحد صنفی کاشان به مجتمع صنایع کارگاهی انتقال می‌یابد

مدیر حوزه ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کاشان گفت: ۵۰ کارگاه و واحد صنفی تا پایان سال‌جاری به مجتمع صنایع کارگاهی انتقال پیدا می‌کند.

مهدی پایواره روز پنجشنبه افزود: بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر انتقال صنف‌های مزاحم به بیرون شهرها، تا کنون ۳۵۰ کارگاه فنی و صنعتی در مجتمع ۱۸۵ هکتاری صنایع کارگاهی کاشان مسقر شدند.

وی بیان کرد: ۲۰۰ قواره زمین و ۷۳۴ قطعه نیز در حال حاضر در این مجتمع برای جابه‌جایی به مالکان واحدهای صنفی واگذار شده است.

مدیر حوزه ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کاشان اضافه کرد: ۶۰۰ قطعه زمین هم بنابر اولویت‌های مشاغل مزاحم، آماده واگذاری به این صنف‌ها است اما در صورتی امور سامان می‌یابد که اتاق اصناف یاری‌گر شهرداری در برابر برخی مقاومت‌ها باشد.

وی ساخت و توسعه فضای سبز و نمازخانه را منجمله خدمات جانبی پیش‌بینی شده از سوی شهرداری در مجتمع صنایع کارگاهی عنوان کرد و گفت: تعدادی از واحدهای صنفی با تاسف در سال‌های گذشته با وجود دریافت زمین از شهرداری، حاضر به نقل مکان نشدند و برخی حتی زمین‌ را به غیر واگذار کردند که برخورد قانونی با متخلفان در دستور کار قرار دارد.

پایواره همچنین تصریح کرد: اگر مالکان واحدهای صنفی برای انتقال همکاری نداشته باشند، می‌طلبد که دستگاه‌های اجرایی با شهرداری برای فسخ قرارداد و برخورد قانونی همراهی کنند.

بیش از ۱۵ هزار واحد صنفی و نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در کاشان فعالیت دارند.

کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.