رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو اصفهان:

۴۸۰۰ شناگر مُستعد در اصفهان شناسایی شدند

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو اصفهان از شناسایی بیش از چهار هزار و ۸۰۰ شناگر مُستعد در رده‌های سنی پایه در این استان در سالجاری خبر داد

پیمان گرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نزدیک به ۶۰ درصد شناگران شناسایی شده را دختران و بقیه را پسران تشکل می‌دهند.
وی ادامه داد: سال قبل حدود ۹۰۰ شناگر مُستعد را در استان شناسایی کردیم و با افزایش فعالیت مدارس شنا و برنامه‌های استعدادیابی، این رقم امسال بیش از پنج برابر بیشتر شد.
رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو اصفهان اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ مربی شنا در این خطه فعالیت دارند که ۵۰۰ نفر از آنان در دوره‌های استعدادیابی حضور یافته‌اند.
گرامی اضافه کرد: در استان ۷۳ استخر دولتی و خصوصی فعال وجود دارد و ۱۰۳ مدرسه شنا نیز مشغول کارند و این منطقه از لحاظ این تعداد مدارس در کشور، رُتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: وضعیت شنا در کشور و استان نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است بویژه در مقوله استعدادیابی گام‌های موثری برداشته‌ایم که نتیجه آن در آینده مشخص خواهد شد.
رییس هیات شنا همچنین به برگزاری مراسم تجلیل از شناگران افتخارآفرین اصفهانی در مسابقات آسیایی به میزبانی فیلیپین اشاره و تصریح کرد: شناگران اصفهانی شامل مهرشاد افقری، متین سهران و شنتیا نظری در مسابقات قهرمانی آسیا در روزهای اخیر موفق به کسب چهار مدال برنز و ۲ رکوردشکنی شدند.
گرامی خاطرنشان کرد: بی‌شک با استعدادیابی، آموزش، پرورش و نگهداشت شناگران مُستعد در سال‌های آتی، شمار ورزشکاران در تیم‌های ملی و تاثیر و افتخارآفرینی آنان در مسابقات مختلف بیشتر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، حدود ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و حدود یک هزار و ۹۰۰ باشگاه ورزشی بخش خصوصی در ۲ بخش بانوان و مردان در استان اصفهان فعالیت دارند.