۴۰۰ مدرسه میزبان مسافران فرهنگی در نوروز خواهد بود

رییس امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان از پیش‌بینی ۴۰۰ مدرسه در استان برای اسکان مسافران فرهنگی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد. علیرضا عابدی افزود: از این تعداد ۲ هزار کلاس در قالب ۲۰۰ مدرسه در کلانشهر اصفهان در نظر گرفته شده و سایر مدارس که احتمال افزایش آنها در […]

رییس امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان از پیش‌بینی ۴۰۰ مدرسه در استان برای اسکان مسافران فرهنگی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد. علیرضا عابدی افزود: از این تعداد ۲ هزار کلاس در قالب ۲۰۰ مدرسه در کلانشهر اصفهان در نظر گرفته شده و سایر مدارس که احتمال افزایش آنها در صورت ازدحام و تراکم مسافران وجود دارد در دیگر شهرهای بزرگ استان از جمله کاشان، شهرضا، نجف‌آباد، نایین، خمینی‌شهر و میمه آماده شده است.

وی اظهار داشت: بنا بر ابلاغ شیوه‌نامه‌هایی که به‌تازگی برای اسکان مسافران ویژه فرهنگیان به استان ابلاغ شده است، ستادهای اسکان در همه ورودی‌های شمال، جنوب، شرق و غرب استان از هفته جاری دایر خواهد شد.

رییس امور رفاهی و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: امکان ثبت‌نام مسافران فرهنگی برای اسکان به ۲ شیوه حضوری (با مراجعه به ستادهای اسکان) و اینترنتی (از طریق سامانه) از ۲۵ اسفند امسال تا ۱۰ فروردین سال ۱۴۰۱ فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اسکان مسافران با توجه به شرایط خاص به لحاظ ادامه داشتن کرونا و تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مدرسه‌هایی برای پذیرش در نظر گرفته شد که از لحاظ بهداشتی شرایط مناسبی داشته باشد.

عابدی اضافه کرد: مدرسه‌ها به سه دسته “الف”، “ب” و “ویژه” دسته‌بندی شدند که نوع “الف” مدارسی هستند که در هر کلاس یک تخته فرش، یک دستگاه یخچال و تلویزیون بصورت اختصاصی وجود دارد و حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی، عمومی است.

به گفته وی گروه “ب” مدرسه‌هایی هستند که هر کلاس یک تخته فرش دارد و یخچال، تلویزیون و سایر امکانات بهداشتی در آنها مشترک است.

رییس امور رفاهی و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان، مدارس “ویژه” را شامل مدرسه‌هایی دانست که در هر اتاق وسایل اختصاصی شامل تلویزیون، یخچال و دیگر امکانات وجود دارد و گفت: یک‌سری مراکز آموزشی و رفاهی یا خانه معلم هم در نظر گرفته شده که بصورت سوییت و دارای امکانات و تجهیزات اختصاصی است.

وی تصریح کرد: برای پذیرش در ایام نوروز در مرحله اول اولویت با مسافران فرهنگی است و در صورت استقبال کم از سوی فرهنگیان و داشتن جای خالی، کارکنان دولت در اولویت بعدی قرار دارند.

عابدی به فرهنگیانی که قصد مسافرت به اصفهان و استفاده از امکانات آموزش و پرورش را دارند توصیه کرد که تا حد ممکن، پتو و ملحفه به‌عنوان وسایل اختصاصی همراه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.