مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان:

۳۲ خدمت شهرداری اصفهان به دفاتر پیشخوان واگذار شده است

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: ۳۲ خدمت شهرداری اصفهان به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده است.

امیدعلی اصغری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرداری اصفهان در راستای شهرسازی الکترونیک، برخی اقدامات خود را بصورت برون سپاری به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کرده که پیاده‌سازی سامانه‌های شهرسازی، انجام وب سرویس‌ها، ارتباط با دیگر سازمان‌ها و مدیریت واحد برون‌سپاری خدمات شهرسازی در زمره آنهاست. وی اضافه کرد: اکنون ۳۶ دفتر فعال در سطح شهر اصفهان با بیش ۸۰ نیروی انسانی در حال انجام استعلامات دفترخانه و بانک‌ها در قالب طرح برون‌سپاری خدمات هستند.

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: خدمات شهروندسپاری شهرداری مشتمل بر۳۲ خدمت اعم از هشت خدمت تخصصی مهندسان و ۲۴ خدمت برای شهروندان است. وی ادامه داد: با واگذاری برخی از امور شهرسازی، شهروندان فقط با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

علی اصغری با اشاره به اینکه در حال حاضر دفاتر مزبور در سطح مناطق شهرداری اصفهان توزیع شده است، گفت: تعداد این دفاتر بسته به هر منطقه و ظرفیت موردنیاز متفاوت بوده و در راستای ارتقاء خدمات شهرسازی که پیش از این در شهرداری روند طولانی داشت، ایجاد شده است. وی اضافه کرد: شهروندان با ورود به سامانه “اصفهان من” به نشانی my.isfahan.ir می‌توانند فهرست دفاتر پیشخوان دولت به همراه آدرس آنها را دریافت و به نزدیکترین دفتر محل زندگی خود مراجعه کنند.
وی بیان داشت: در حال حاضر مراحل خدمات ثبت درخواست آنی، ارجاع پرونده‌های ثبت شده به کارشناسان بازدید، مرحله ثبت درخواست در لحظه و رسیدگی به پرونده‌های مشمول طرح تفصیلی نیز توسط این دفاتر انجام می‌شود.

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به کاهش حجم مراجعات حضوری شهروندان به شهرداری‌ها تصریح کرد: ارجاع سریع پرونده‌ها برای رسیدگی از خصوصیات مثبت برون سپاری خدمات شهرداری به دفاتر پیشخوان دولت بوده است. علی‌اصغری تاکید کرد: طبق شرح وظایف و دستورالعمل‌های اجرایی ابلاغ شده، کارشناسان بازدید به محض ارجاع پرونده به کارتابل آنها موظفند ظرف مدت یک روز از تاریخ و ساعت ارجاع پرونده‌ به آنها، بدون اتلاف وقت و حتی در روزهای تعطیل و بعد از ظهرها تا حصول نتیجه‌ به پرونده‌ها رسیدگی کنند.