۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع استان اصفهان طعمه حریق شد

دامداران، ساکنان، گردشگران، مرتع داران و عشایر بویژه در مناطق فریدونشهر و سمیرم برای پیشگیری از ایجاد حریق از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و رها سازی اشیا براق مانند بطری‌های آب معدنی در محیط خودداری کنند و حریق‌های بوقوع پیوسته را به مراکز امدادی از جمله تلفن ۱۵۰۴ منابع طبیعی ۱۱۲ هلال احمر و ۱۲۵ آتش نشانی بموقع اطلاع رسانی کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۲۵ هکتار از مراتع این استان و بویژه شهرستان سمیرم طی ۱۰ گذشته دچار حریق و خسارت شده است.

منصور شیشه‌فروش اظهارداشت: چندی پیش نیز ۱.۷ هکتار از مراتع آب ملخ شهرستان سمیرم طعمه حریق شد که با تلاش تیم‌های منابع طبیعی، بسیج و مشارکت ساکنین محلی حریق اطفا شد.

وی ادامه داد: وزش بادهای گرم، خشکی هوا، افزایش دما و خشکی علفزارهای یک ساله و همچنین بی احتیاطی افراد موجب وقوع و گسترش حریق در مراتع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اهمیت رعایت اصول ایمنی حریق تاکید کرد: دامداران، ساکنان، گردشگران، مرتع داران و عشایر بویژه در مناطق فریدونشهر و سمیرم برای پیشگیری از ایجاد حریق از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و رها سازی اشیا براق مانند بطری‌های آب معدنی در محیط خودداری کنند و حریق‌های بوقوع پیوسته را به مراکز امدادی از جمله تلفن ۱۵۰۴ منابع طبیعی ۱۱۲ هلال احمر و ۱۲۵ آتش نشانی بموقع اطلاع رسانی کنند.

استان اصفهان با ۲۸ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن را معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار، عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل، ۶ میلیون هکتار را مرتع و سه میلیون هکتار را بیابان دربر گرفته است. این استان از نظر تقسیم‌بندی نواحی رویشی در ۲ ناحیه رویشی زاگرسی و ایران تورانی قرار گرفته است که ناحیه رویشی زاگرسی، غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی به شمار می‌رود.