۲۴ میلیون عدد بذر سیب زمینی در اصفهان تولید شد

از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۱۰ هزار تن بذر گندم و جو یارانه دار برای استفاده کشاورزان در این دیار تولید شده که نسبت به مدت مشابه قبل از آن پنج درصد افزایش داشته است

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از تولید بالغ بر ۲۴ میلیون عدد ریز غده بذری سیب زمینی (مینی تیوبر) ظرف پارسال و امسال در این استان خبر داد.
مهرداد مرادمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این میزان با تلاش‌های صورت گرفته و برنامه ریزی مناسب نسبت به مدت مشابه گذشته بالغ بر ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: نظارت بر تولید حدود ۱۸ هزار تُن غده بذری سیب زمینی در کلاس‌های مختلف مورد استفاده در این استان و سایر مناطق کشور نیز در مدت مورد اشاره انجام شد. رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: تولید بذرهای با کیفیت از جمله راهکارهای توسعه کشاورزی و ارائه محصولات با کیفیت است که بر همین اساس اقدامات متعددی در استان اصفهان انجام گرفته است. مرادمند افزود: از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۱۰ هزار تن بذر گندم و جو یارانه دار برای استفاده کشاورزان در این دیار تولید شده که نسبت به مدت مشابه قبل از آن پنج درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، مجموع اراضی زراعی قابل‌کشت استان اصفهان بیش از ۴۳۰ هزار هکتار است که در سال‌های نرمال از حیث بارش، حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حُبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.
تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تُن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است و مجموع تولید باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تُن برآورد می‌شود.