مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان:

۲۱ ایستگاه نوروزی روستایی و عشایری در استان اصفهان دایر می‌شود

این نوروزگاه‌ها مکان مناسبی برای استراحت مهمانان نوروزی و امکان عرضه محصولات لبنی، فرهنگی و صنایع دستی روستایی و عشایر نیز است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: ایستگاه‌ها و بازارچه‌های روستایی و عشایری در ۲۱ نقطه استان همزمان با تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ دایر می‌شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اصفهان، مجید جوهری روز سه‌شنبه افزود: این ایستگاه‌های نوروزی به‌منظور تامین امنیت و سلامت برای مسافران، دایر و در کنار آنها محصولات روستایی، کشاورزی و عشایری در بازارچه‌های موقت و دائم عرضه خواهد شد.
وی با اشاره به خط‌ مشی وزارت کشور در برپایی ایستگاه‌های خدمات نوروزی اظهار کرد: هدف از برپایی ایستگاه‌های نوروزی علاوه بر ایجاد بستری مناسب در ایمن‌سازی مسیر سفر، ایجاد ظرفیت برای عرضه تولیدات و محصولات خانواده بزرگ روستاییان و عشایری است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان اضافه کرد: نامگذاری هر ایستگاه با نام شهید شاخص آن منطقه صورت می گیرد و نمادهایی با نام و شعار «قهرمان من» با استفاده از وصیتنامه‌های شهدا طراحی و نصب می شود. جوهری گفت: کارگروه امور دهیاری‌های ستاد سفر استان با رویکرد هماهنگی در برپایی ایستگاه‌های نوروزی و بازارچه های موقت و دائم محصولات روستایی و کشاورزی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه و عضو ستاد سفر، بخشداران شهرستان‌های استان و مدیران عامل دهیاری‌های شهرستان‌ها برگزار شد.
به گزارش ایرنا، این نوروزگاه‌ها مکان مناسبی برای استراحت مهمانان نوروزی و امکان عرضه محصولات لبنی، فرهنگی و صنایع دستی روستایی و عشایر نیز است.
با توجه به حجم بالای سفر در تعطیلات نوروز، برپایی چادرهای عشایری بهترین فرصت برای معرفی فرهنگ و زندگی عشایر به مردم است.