۲۰ گروه جهادی برای مقابله با کرونا در نایین فعالیت می‌کنند

فرمانده سپاه نایین از فعالیت ۲۰ گروه جهادی به منظور ضد عفونی وگند زدایی مکان‌های عمومی برای مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

۲۰ گروه جهادی برای مقابله با کرونا در نایین فعالیت می‌کنند

فرمانده سپاه نایین از فعالیت ۲۰ گروه جهادی به منظور ضد عفونی وگند زدایی مکان‌های عمومی برای مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

سرهنگ محسن مهدی زاده روز پنجشنبه گفت: گروه‌های جهادی شهرستان نایین در ۴ روز اخیر با همکاری شهرداری و بهداشت و درمان این شهرستان اقدام به گندزدایی و ضدعفونی کردن محیط شهری کرده‌اند.

وی گفت: مکان‌های عمومی، پارک‌ها، مساجد، روستاها و سایر نقاط شهرستان توسط گروه‌های جهادی هر شب گندزدایی و ضدعفونی می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان  با اشاره به دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی برای مقابله با بیماری کرونا افزود: یکی از اقدامات مهمی که باید انجام شود، آموزش و فرهنگ‌سازی است که گروه‌های جهادی شهرستان در این زمینه نیز فعال شدند و به صورت مجازی و حضوری موارد خودمراقبتی را آموزش می‌دهند.

وی تاکید کرد: اصالت و هدف تشکیل سپاه پاسداران حفظ انقلاب و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است که در گام دوم انقلاب مهمترین هدف، تشکیل تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

سرهنگ مهدی زاده افزود: یکی از مقدس‌ترین واژه‌های اسلامی و مبانی اعتقادی در قرآن کریم انسجام و اتحاد است که سپاه در مقوله مردم محوری و مردم شناسی همچنین شناخت مخاطبان انقلاب اسلامی گام‌های موثری برداشته است.

فرمانده سپاه نایین گفت: سپاه با شناسنامه دار کردن محلات از آسیب‌هایی که با آن مواجه هستند گام مهمی در ارائه خدمات مورد نیاز آن محله برداشته و امروز در حال برنامه ریزی برای ایجاد و توسعه اشتغال در سطح هر محله خواهیم بود.

سرهنگ مهدی زاده گفت: ایجاد کارگاه‌های اشتغال برای مردم محله محمدیه و لزوم به کارگیری ۱۰۰ خانواده در آن، تهیه بسته‌های معیشتی و حتی المقدور لوازم التحریر، تهیه جهیزیه برای نوعروسان، کمک به دستگاه‌های شهرستان از جمله خدماتی است که در سال آینده برای این محله برنامه ریزی و تدوین شده است.

وی افزود: طبق آماری که از مسوولان شهرستان گزارش شده تنها یک درصد از مشکل اشتغال رفع شده و نرخ بیکاری در سال ۹۸ یک درصد کاهش پیدا کرده که مطالبه‌گری از دستگاه‌های شهرستان، هم افزایی بین دستگاه‌های خدمات رسان، هم قسم شدن برای رفع مشکلات به خصوص مشکل بیکاری در سطح شهرستان ما را به خروجی مطلوب می‌رساند.

فرمانده سپاه نایین در خصوص توسعه و رونق کشاورزی در این شهرستان، گفت: طرحی به نام همگام با کشاورز تبیین شده و محور اصلی آن تولید، خودکفا کردن کشور در چهار محصول استراتژیک، گندم، جو، ذرت و کلزاست که به صورت کمک دادن به کشاورزان، احصا الگوهای موفق در راستای کشت محصول، ایجاد کلاس و کارگاه‌های آموزشی اجرایی می‌شود.

شهرستان نایین با بیش از ۳۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.