۲۰۰ بانوی سرپرست خانوار در استان اصفهان اشتغال موقت یافتند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: در روزهای شیوع ویروس کرونا تاکنون برای ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در این استان اشتغال موقت در زمینه تولید وسایل بهداشتی مورد نیاز کادر درمان فراهم شده است.

شادی فضلی روز سه‌شنبه در خصوص فعالیت مجموعه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در حوزه مبارزه با کرونا افزود: این تعداد از طریق سازمان‌های مردم نهاد در قالب کارگاه‌های تولید گان یک بار مصرف  و ماسک اشتغال یافتند.

وی با اشاره به فعالیت ۹۶ کارگاه تولید ماسک و گان در استان اصفهان افزود: روزانه ۳۰ هزار ماسک و هزار دست گان در این کارگاه‌ها تولید می‌شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان ادامه داد: همچنین در این ایام ۱۵۰ هزار خانوار از زنان سرپرست خانوار و کم برخوردار از طریق خیریه‌ها و سمن‌ها کمک دریافت کردند.

وی افزود: در همین رابطه ۲۵۰ سازمان غیردولتی در بخش‌های آموزش، بهداشت و تامین و توزیع اقلام معیشتی به کارگیری شدند و نیز ۶۰۰ زن سرپرست خانوار شناسایی شدند و  هزار ماسک در بخش‌های محروم توزیع شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان اظهار کرد: اعلام فراخوان یادداشت با موضوع “نقش زنان در مدیریت دوران کرونا و پسا کرونا”، اعلام فراخوان کلیپ های یک دقیقه‌ای با عنوان “خانواده آرام در بهار کرونایی” با همکاری شهرداری اصفهان از دیگر اقدامات این مجموعه بوده است.

وی به فعالیت‌های آموزشی این اداره کل در این بحران اشاره کرد و گفت: تهیه کلیپ تصویری، پادکست، صوتی، مانی و بارگذاری در سامانه‌های مختلف از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این فایل‌ها در حوزه‌های آموزش ،خود مراقبتی، پیشگیری، مبارزه با اضطراب و استرس، مدیریت مواجه کودکان با بحران و امثال آن بوده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا تا کنون را بیش از ۸۳ هزار نفر و جان باختگان این بیماری را بیش از پنج هزار نفر اعلام کرد.