۱۴روستای اصفهان به اینترنت پُرسرعت مُتصل شدند

از چند سال قبل، توسعه اینترنت روستایی و اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت و وزارت ارتباطات دولت سیزدهم نیز در ۲ سالی که از استقرار آن می‌گذرد توانست بیش از پنج هزار روستای بالای ۲۰ خانوار را به اینترنت متصل کند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۱۴ روستای جدید استان در شهرستان‌های چادگان، بویین میاندشت و خُور و بیابانک تحت پوشش اینترنت پهن باند سیار قرار گرفتند.
جعفر مُطلب‌زاده ، در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: بدین ترتیب تعداد روستاهای بهره‌مند از این فناوری در سطح استان اصفهان به ۸۶۶ روستا رسید.
وی از بهبود و توسعه پوشش ارتباطی در مناطق محروم و روستایی استان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اهمیت استفاده روستاییان از خدمات اینترنت پُرسرعت، دولت الکترونیک و دولت همراه، پنج سایت روستایی توسط اپُراتورهای همراه اول و ایرانسل در روستاهای شهرستان‌های چادگان، بویین و میاندشت و خور و بیابانک احداث شد و ارتقا یافت.
مُطلب‌زاده ادامه داد: احداث و ارتقای فناوری پنج سایت مزبور سبب بهره‌مندی جمعیتی مُشتمل بر یکهزار و ۴۰۴ نفر در این روستاها از اینترنت پُرسرعت را فراهم کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با بیان‌اینکه این طرح با سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل بودجه خدمات عمومی اجباری روستایی(USO) انجام شد، اظهار داشت: زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این روستاها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت مُحقق خواهد شد.
مُطلب‌زاده گفت: اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، از چند سال قبل، توسعه اینترنت روستایی و اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت و وزارت ارتباطات دولت سیزدهم نیز در ۲ سالی که از استقرار آن می‌گذرد توانست بیش از پنج هزار روستای بالای ۲۰ خانوار را به اینترنت متصل کند.