۱۰ هزار کلاس درس اصفهان باید تخریب یا بازسازی شود

 سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۰ هزار و ۳۴۴ کلاس درس با قدمت بالای ۴۰ سال وجود دارد که طبق مقررات باید نوسازی یا تخریب شوند. به گزارش خبرنگار مهر، مجید نسیمی در صد و پنجاه و هفتمین شورای آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص […]

 سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۰ هزار و ۳۴۴ کلاس درس با قدمت بالای ۴۰ سال وجود دارد که طبق مقررات باید نوسازی یا تخریب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نسیمی در صد و پنجاه و هفتمین شورای آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص فضاهای آموزشی استان اظهار داشت: جمعیت دانش آموزی استان اصفهان ۹۰۵ هزار و ۵۹۰ دانش‌آموز است که ۷۶۹ هزار و ۸۳۳ دانش‌آموز در مدارس دولتی و بقیه در مدارس غیر دولتی هستند.

وی افزود: حدود چهار هزار و ۵۱۷ فضاهای کلاسی و غیر کلاسی در استان داریم که کمبود زیادی داریم، در اصفهان بیشترین سرانه دانش‌آموز برای خمینی شهر و اصفهان است که بسیار مشکل زا است و علی‌رغم تلاش تا مدارس دو نوبته زیادی داریم.

سرپرست نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان بیرون از شهر اصفهان ۱۶۱ فضاهای دو نوبته داریم که معادل ۳۲۲ واحد آموزشی است، همچنین در شهر اصفهان ۶۵ فضای دو نوبته معادل ۱۳۰ واحد قرار دارد که مجموعاً ۲۲۶ واحد آموزشی و ۴۵۲ واحد آموزشی در استان خواهد بود.

وی ابراز داشت: در استان اصفهان ۱۰ هزار و ۳۴۴ کلاس درس با قدمت بالای ۴۰ سال وجود دارد که طبق مقررات باید نوسازی یا تخریب شوند، همچنین ۱۳ هزار و ۷۸۹ کلاس کمتر از ۴۰ سال وجود دارد که طبق قوانین باید مقاوم سازی شوند.

۲۶ درصد کلاس‌ها مستحکم هستند

نسیمی اضافه کرد: در استان اصفهان تنها ۹ هزار و ۳۹۳ کلاس مستحکم داریم و سایر کلاس‌ها مستحکم نیستند که باید توجه جدی به این بحث شود، همچنین از مجموع ۳۳ هزار و ۵۲۶ کلاس استان اصفهان ۲۶ درصد مستحکم هستند.

وی در خصوص وضعیت مدارس خطر آفرین استان اصفهان تصریح کرد: ۲۱ مدرسه با خطر بسیار بالا در استان اصفهان وجود دارد، همچنین ۱۴ کلاس کانکسی نیز در این استان تشکیل می‌شود که از مجموع این دو برنامه ریزی شده است که ۱۴ مدرسه جایگزین فضاهای فعلی شود.

سرپرست نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اصفهان ادامه داد: پروژه جایگزینی ۷ مدرسه جایگزین انجام شده که ۲ واحد تحویل داده شده و ۵ واحد دیگر در حال تکمیل شرایط است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب مدارس سنگی گفت: حدود ۴۵ مدرسه در ۱۵۲ کلاس مدارس سنگی داریم در ۶ مدرسه و ۸ کلاس احداث شده اما ۳۹ مدرسه مانده است، همچنین ۲۱ فضای آموزشی جزو مدارس تخلیه فوری بودند که تخلیه آنها انجام شده است.