یک نوبته کردن مدارس اصفهان مستلزم ساخت ۲۵۰ باب واحد آموزشی است

مدرسه سازی با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی، مهاجر پذیربودن استان و همچنین فرسودگی ساختمان برخی از مدارس پایان نیافتنی است،در سال گذشته جمعیت دانش آموزی استان نسبت به سال ماقبل آن ۳، ۳۱ درصد افزایش داشت

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان، برای یک نوبته کردن تمامی مدارس این استان، ساخت ۲۵۰ باب مدرسه ۱۲ کلاسه جدید الزامی است.

مجید نسیمی افزود: به همین منظور در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در سال گذشته، موافقتنامه احداث ۱۴۲ پروژه آموزشی در قالب ۷۳۱ کلاس درس با ۱۱۴ نیکوکار اصفهانی منعقد شد.

وی با بیان اینکه مدرسه سازی با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی، مهاجر پذیربودن استان و همچنین فرسودگی ساختمان برخی از مدارس پایان نیافتنی است، افزود: در سال گذشته جمعیت دانش آموزی استان نسبت به سال ماقبل آن ۳، ۳۱ درصد افزایش داشت.

وی اظهار داشت: اکنون ۲۳۰ باب مدرسه با بالغ بر ۲ هزار کلاس درس به صورت ۲ نوبته اداره می‌شود و همچنین بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در قالب ۳۶۰ کلاس درس در استان بیش از تراکم مصوب مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان اظهار داشت: در عین حال در کل استان ۴۰ مدرسه با ۴۰۸ کلاس بر اثر فرونشست زمین دچار آسیب دیدگی شده است که از این تعداد ۳۱ مدرسه با ۳۰۰ کلاس باید تخلیه و بازسازی شود.

وی همچنین به وجود ۹۴ مدرسه خطرآفرین در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد برای ۴۶ مدرسه با ۳۵۳ کلاس درس دستور تخلیه فوری صادر شده است. نسیمی یادآور شد: بر این اساس ۴۳۶ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی شامل ۳۰۰ پروژه با بالغ بر یکهزار و ۶۰۰ کلاس با کمک خیران و ۱۳۶ پروژه با ۲۱۹ کلاس از محل اعتبارات دولتی در دست اجراست تا حدودی به رفع کمبود فضای آموزشی در استان کمک کند.وی همچنین به پروژه‌های تحویلی برای مهر سالجاری اشاره کرد و گفت: ۴۳ پروژه با ۲۲۸ کلاس با زیربنای ۳۱ هزار و ۲۲۸ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال در اولین ماه سال تحصیلی آتی به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته بالغ بر ۹۲۸ هزار دانش آموز در سه دوره تحصیلی در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی تحصیل کردند.