یک قِران هم نباید به تهران بدهید

دریا وفایی: ملک فاضلی نماینده سیستان و بلوچستان درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با ما از بخش‌هایی از بودجه بندی ۱۴۰۱ انتقاد کرد و گفت: ۴۰ درصد بودجه امسال هم برای تهران درنظرگرفته شده، پارسال هم همینطور بود، چرا؟. مگر خون پایتخت نشینان رنگین‌تر از ساکنان شهرستان‌هاست؟ تا تهران و شهرهای بزرگ دیگر هست اوضاع […]

دریا وفایی: ملک فاضلی نماینده سیستان و بلوچستان درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با ما از بخش‌هایی از بودجه بندی ۱۴۰۱ انتقاد کرد و گفت: ۴۰ درصد بودجه امسال هم برای تهران درنظرگرفته شده، پارسال هم همینطور بود، چرا؟. مگر خون پایتخت نشینان رنگین‌تر از ساکنان شهرستان‌هاست؟ تا تهران و شهرهای بزرگ دیگر هست اوضاع نارضایتی‌ها و توزیع امکانات اینگونه خواهد بود.

  • بی برنامه بودن مشکل از شهرهای بزرگ

وی ادامه داد: مشکل از شهرهای بزرگ از بی برنامه بودن است که در طول دولت‌های مختلف داشتیم. نتوانستیم مردم را درروستا نگهداریم. نتوانستیم عدالت را برقرار کنیم. نتوانستیم زیرساخت‌های لازم و کافی را به روستاها برسانیم. نتوانستیم حداقل تولید را درروستا پایدار نگهداریم، آب و راه بدهیم.

  • یک قِران هم نباید به تهران بدهید

نماینده مردم سیستان و بلوچستان درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چرا تهران الکی بزرگ می‌شود؟ چرا بودجه سرانه مملکت را به تهران می‌دهید؟ یک قِران هم نباید به تهران بدهید نه اینکه تازه ۴۰ درصد بودجه را هم تقدیمش کنید.

  • چرا بودجه در حلقوم تهران می‌ریزید؟

ملک فاضلی اظهار داشت: هرسال تهران به هرشکلی که شده نیمی از بودجه مملکت را می‌گیرد. از وزارتخانه از وزیرش از ساختارش از نماینده‌اش که درتهران متمرکز است همه و همه. خب تهران خودش خودش را اداره کند چرا بودجه مملکت را درحلقومش می‌ریزید؟ بقیه بودجه هم دربقیه شهرهای بزرگ است، مشهد و قم و بقیه کلانشهرها. چرا این شهرها را خاص می‌بینیم؟ چرا مناطق محروم را خاص نمی‌بینیم؟ این‌ها همه عدم عدالت است.

  • وضعیت درمان درمناطق محروم نامناسب است

وی با اشاره به وضعیت نامناسب درمان درمناطق محروم گفت: تازمانی که درمملکت عدالت نداریم روزی ۱۰ هزار پزشک هم تربیت کنید ۱ نفرش به سراوان و مناطق محروم نمی‌رود زیرا در آمد ندارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم با اشاره به کمبود تجهیزات پزشکی در مناطق محروم نیز ادامه داد: چه دلیلی دارد که در تهران بیمارستان درجه یک داشته باشیم اما درسیستان بلوچستان هیچ بیمارستان مناسبی نداشته باشیم. دراین مناطق نه پزشک می‌ماند نه پرستار، اصلاً بمانند هم چکار می‌خواهند انجام دهند وقتی نه تجهیزات هست و نه امکانات رفاهی.

ملک فاضلی تصریح کرد: من روزانه باید پاسخگوی ۴۰ بیماری باشم که با وجود سه دانشگاه در استان سیستان بلوچستان درمان نمی‌شوند. باید اسکانشان بدهم، پذیرایی کنم، مردم هم فکر می‌کنند به یک نمایند ۱۰۰ میلیون تومان پول مهمانسرا می‌دهند. درحالی که حقوق یک نماینده ۱۸ میلیون تومان است. این پولی بوده که من در دوروز در مطبم درمی آوردم.

نماینده سراوان خاطرنشان کرد: از آن طرف توقع مردم از من نماینده این است که وقتی به تهران برای درمان می‌آیند من آن‌ها را اسکان بدهم. خب چکار می‌توانم بکنم؟ اصلاً چرا این‌ها باید برای درمان به تهران بیایند؟ وقتی سه دانشگاه علوم پزشکی درسیستان بلوچستان داریم؟ چرا دانشگاه باید انقدر ضعیف باشد که نتواند بیمارش را درمان کند.

وی همچنین یادآور شد: آیا دانشگاه سیستان بلوچستان می‌داند که در درمان بیماران استان ناتوان است؟ آیا وزارت بهداشت می‌داند دانشگاه علوم پزشکیش درسیستان بلوچستان درچه وضعیتی است؟ یا آن‌هایی که این طرف و آن طرف حرف می‌زنند و می گویند ظرفیت پزشکی را اضافه کنیم تا مشکل حل شود اصلاً می‌دانند بهداشت درمان یعنی چی و مدام نظر می‌دهند؟