گوگل با ادغام «Bard» و «Gmail» ایمیل‌های شما را خلاصه می‌کند

گوگل بارد به کمک کاربران می‌آید و با ارائه خلاصه‌ای چندکلمه‌ای از هر ایمیل، آنها را از مطالعه ایمیل‌های چند صد کلمه‌ای بی‌نیاز می‌کند. برای استفاده از این قابلیت بارد، تنها کافی است با حساب کاربری متصل به Gmail خود از سرویس بارد استفاده کنید و با دستوری مانند «از شما می‌خواهم که ۱۰ ایمیل اخیر من را خلاصه کنید»، چکیده‌ای از محتوای ایمیل‌های خود دریافت کنید

چندی پیش گوگل با عرضه سرویس هوش مصنوعی خود با نام Bard، به طور رسمی وارد عرصه این فناوری شد و رقابت خود را با ChatGPT آغاز کرد. اما آن‌طور که به نظر می‌رسد، گوگل تصمیم ندارد بارد را تنها به یک چت‌بات مولد متنی محدود کند و چشم‌انداز بلندمدتی برای ادغام آن با دیگر سرویس‌های خود تدارک دیده. حال نوبت پلتفرم ایمیل گوگل یا همان Gmail است تا با مجهزشدن به هوش مصنوعی Bard، استانداردهای تازه‌ای در زمینه ارتباطات دیجیتال تعریف کند.
هوش مصنوعی Bard با دو ویژگی کلیدی از باقی رقبا متمایز می‌شود؛ اولین مورد، امکان پاسخ‌دهی به درخواست کاربر به صورت بلادرنگ است. گوگل بارد برخلاف باقی چت‌بات‌های هوشمند که در ابتدا، کل متن را پردازش سپس منتشر می‌کنند، پاسخ‌ها را خط به خط تولید کرده و از این طریق، نرخ تأخیر پاسخ‌دهی را به صفر می‌رساند. دومین ویژگی برجسته بارد که می‌تواند تجربه استفاده از سرویس Gmail را متحول کند، امکان خلاصه‌سازی ایمیل‌ها است.
خواندن تمامی ایمیل‌های دریافتی به‌صورت روزانه، امر زمان‌بر و پرزحمتی است؛ خصوصاً اگر به‌واسطه کار و ارتباطات گسترده، تعداد ایمیل‌های شما به ده‌ها مورد برسد. اینجاست که گوگل بارد به کمک کاربران می‌آید و با ارائه خلاصه‌ای چندکلمه‌ای از هر ایمیل، آنها را از مطالعه ایمیل‌های چند صد کلمه‌ای بی‌نیاز می‌کند. برای استفاده از این قابلیت بارد، تنها کافی است با حساب کاربری متصل به Gmail خود از سرویس بارد استفاده کنید و با دستوری مانند «از شما می‌خواهم که ۱۰ ایمیل اخیر من را خلاصه کنید»، چکیده‌ای از محتوای ایمیل‌های خود دریافت کنید.
هدف گوگل از تلفیق بارد با Gmail، ایجاد یک اکوسیستم گسترده و یکپارچه از خدمات است تا داده‌های پلتفرم‌های مختلف این اکوسیستم به‌وسیله هوش مصنوعی با یکدیگر در تعامل باشند. برای مثال، فعالیت یکپارچه Google Sheets، Gmail و بارد، این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که تنها با یک دستور نوشتاری، اطلاعات موردنظر خود را از ایمیل به یک فایل متنی منتقل کند.
مقصد بعدی هوش مصنوعی بارد ، دستیار گوگل (Google Assistant) است و گوگل قصد دارد با ترکیب این دو سرویس‌، علاوه بر بهبود قابلیت کنترل دستگاه‌های هوشمند از طریق دستورات صوتی و متنی، پیشنهادات مرتبط‌تر و شخصی‌شده‌تری را به مخاطبان ارائه کند. ادغام گوگل بارد با سرویس‌های دیگری مانند گوگل Assistant و Gmail، نشان‌دهنده اهمیت هوش مصنوعی نزد گوگل و استقبال رو به رشد از این فناوری است. با توجه به این موارد، باید انتظار داشت که در آینده نزدیک، دیگر سرویس‌های گوگل هم تعامل با Bard را آغاز کنند تا مخاطبان به جای استفاده از چندین پلتفرم و اپ مختلف، از طریق هوش مصنوعی به تمامی اطلاعات خود دسترسی داشته باشند.
نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا ادغام Bard و جیمیل می‌تواند تجربه استفاده از نامه‌های الکترونیک را متحول کند؟