گشایش دوباره ورودی تفرجگاه‌های اصفهان در میان تردید مسئولان

تصمیم بر سر بازگشایی ورودی صفه و ناژوان بر روی خودروها به عنوان ۲ تفرجگاه بزرگ اصفهان در زمان موج پنجم کرونا مساله ای است که این روزها تصمیمی برای آن از طرف مسوولان ستاد مقابله با کرونای استان گرفته نشده است. در حالی وضعیت موج پنجم کرونا به سمت نزول پیش می‌رود که حدود […]

تصمیم بر سر بازگشایی ورودی صفه و ناژوان بر روی خودروها به عنوان ۲ تفرجگاه بزرگ اصفهان در زمان موج پنجم کرونا مساله ای است که این روزها تصمیمی برای آن از طرف مسوولان ستاد مقابله با کرونای استان گرفته نشده است.
در حالی وضعیت موج پنجم کرونا به سمت نزول پیش می‌رود که حدود سه ماه از فراگیر شدن آن در کشور می‌گذرد و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرده است که تا اوایل آبان و ظرف مدت ۴۵ روز باید به طور ضربتی عملیات واکسیناسیون را در اصفهان انجام و حداقل ۷۰ درصد جمعیت شهری و روستایی استان واکسینه شوند. از سوی دیگر با کمی گشت در سطح شهر با زندگی عادی مردمی مواجه خواهیم شد که انگار سخنی از موج خطرناک پنجم کرونا به گوششان نخورده است. در این میان در حالی ورودی ۲ تفرجگاه طبیعی و شهری اصفهان یعنی ناژوان و صفه بر روی خودروها بسته شده است که مردم بی توجه به این موضوع خودروهای را کمی دورتر پارک می‌کنند و پیاده وارد تفرجگاه‌ها می‌شوند. ماه گذشته حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری نسبت به خاموشی پارک‌های اصفهان در ستاد کرونای استان معترض شد که خاموشی پارک‌ها به دلیل محدودیت‌های کرونایی نه تنها موثر نیست بلکه آمار سرقت و ضرر و زیان را افزایش داده است. وی در این باره گفت: خاموشی چراغ پارک جلوی شیوع کرونا را نمی‌گیرد و فقط به نا امنی پارک‌ها در شب می‌افزاید.
همین عامل باعث شد که اعضای ستاد کرونا تجدیدنظری در خاموشی بوستان‌ها و رفع اعمال محدودیت ورود به این مکان‌ها ارائه دهند و در نهایت با توافق اکثریت اعضای ستاد مبنی بر خطراتی که خاموشی بوستان‌ها و بسته بودن این اماکن و ترافیک حاشیه‌ای ناشی از آن به همراه داشت، قرار شد چراغ بوستان‌ها روشن و محدودیت استفاده از فضای آنها مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با نظارت بیشتر برداشته شود. اما چندی نگذشت که پس از رفع محدویت‌ روشنایی پارک‌ها، محدودیت جدید بسته شدن ورودی ناژوان و صفه مد نظر اعضای ستاد کرونای استان قرار گرفت و با بستن ورودی این ۲ مکان تفریحی اصفهان باب جدیدی برای کنترل ویروس کرونا بازشد. اتفاقی که درسه ماه گذشته مسوولان را به اینکه آیا این مراکز را مجدد باز کنند یا خیر هنوز به نتیجه نرسانده است و هر جلسه در ستاد به عنوان یک گزینه مهم بررسی و بی نتیجه رها می‌شود.