گردهمایی بیماران ای ال اس و نوروپاتی در اصفهان

روحیه‌ قوی برای بیماران و تغییر نگرش نسبت به این بیماری باعث می‌شود تا این بیماران با وجود سختی‌ها و مشقت‌های فراوانی که متحمل می‌شوند بتوانند سالیان بیشتری با امید و عشق در کنار عزیزانشان زندگی کنند واحتمالا به بهبودی کامل دست یابند

دریاوفایی : به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران “ای ال اس و نوروپاتی” اصفهان، همزمان با روز جهانی “ای ال اس“، گردهمایی  را با حضور جمعی از این بیماران و پزشکان و مسئولان استانی برگزار می کند.

سمانه امینی مدیر روابط عمومی انجمن در توضیحات بیشتر گفت: جمعیت حمایت از بیماران ای ال اس و نوروپاتی استان اصفهان، به عنوان تنها انجمن حمایتی از این بیماری در کشور، درصدد برگزاری برنامه‌های شاد برای این بیماران و معرفی هرچه بیشتر آن، به جامعه‌ علمی، پزشکی و خیرین است. به همین منظور ویژه‌ برنامه‌ای، در روز جهانی ALS، مصادف با ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲، در سالن پذیرایی هشت بهشت شهرستان اصفهان، در ساعت ۹ صبح و با همکاری اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان و خیرین  برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد: این گردهمایی با حضور و سخنرانی برخی از مسئولین استانی و پزشکان متخصص و با هنرنمایی هنرمندان و خادمین امام رضا (ع) برگزار و در پایان، هدایای نفیسی به بیماران و فرزندانشان اهدا خواهد شد. همچنین در این برنامه از پرسنل و خادمین جمعیت نیز تقدیر به عمل می‌آید.

امینی گفت: با توجه به انواع شیوه‌های درمانی و التیام بخش موجود، اما تقویت روحیه‌ مبتلایان این بیماری می‌تواند در بهبود و کاهش عوارض آن نقش بسزایی داشته باشد. روحیه‌ قوی برای بیماران و تغییر نگرش نسبت به این بیماری باعث می‌شود تا این بیماران با وجود سختی‌ها و مشقت‌های فراوانی که متحمل می‌شوند بتوانند سالیان بیشتری با امید و عشق در کنار عزیزانشان زندگی کنند واحتمالا به بهبودی کامل دست یابند.

گفتنی است: “ای ال اس” یکی از انواع بیماری‌های سیستم عصبی و ایمنی است که در سال‌های اخیر  فراگیرتر شده است. هرچند پزشکان در صدد راه درمان و دارویی برای این بیماران هستند اما این بیماری کماکان لاعلاج است و درمان قطعی برای آن شناخته نشده است.