گردشگر استرالیایی در مدرسه ناصریه اصفهان مسلمان شد

حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: موضوع گردشگری در اصفهان می‌تواند در همه ابعاد از جمله اقتصادی، فرهنگی و عمرانی تاثیرات زیادی را ایجاد کند ولی چیزی که مهم است این است که گردشگرانی که به این شهر مذهبی و فرهنگی سفر می‌کنند باید این امکان برای آنها فراهم شود […]

حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: موضوع گردشگری در اصفهان می‌تواند در همه ابعاد از جمله اقتصادی، فرهنگی و عمرانی تاثیرات زیادی را ایجاد کند ولی چیزی که مهم است این است که گردشگرانی که به این شهر مذهبی و فرهنگی سفر می‌کنند باید این امکان برای آنها فراهم شود تا بتوانند از این بناهای فاخر در اصفهان به مبانی فاخر و ارزشی که در آنها وجود دارد پی ببرند و این مبانی هستند که ما را در امر ترویج فرهنگ اسلامی کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه ناصریه اصفهان به عنوان اولین مرکز دائمی تبلیغ توریسم در ایران میزبان گردشگرانی است که به این شهر سفر می‌کنند و در این مدرسه طلاب زبان دان مبانی فرهنگی و اسلامی موجود در این شهر و بناهای آن را برای گردشگران تبیین می‌کنند.

معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه‌های علمیه اصفهان بیان کرد: در بین این گردشگران افرادی وجود دارند که پس از گفتگو با طلاب زبان دان تمایل به تشرف به اسلام پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام زمانی مدیر مدرسه و مسئول تبلیغ بین الملل معاونت تهذیب و تبلیغ سابقه این مدرسه در امر تبلیغ و جایگاهی که در نزد راهنمایان برای خود بوجود آورده را دستاوردی بزرگ در عرصه فعالیت در امور بین ارتباطات بین الملل می‌داند. تعامل سازنده با راهنمایان که کانال ارتباطی مبلغان با گردشگران هستند، همراه با رویکرد اطلاع رسانی و افزایش شناخت راهنما از اسلام زمینه مناسبی جهت جذب گردشگران مشتاق برای گفتگو باعلماء و طلاب زبان‌دان ایجاد کرده است. در بهار سال ۱۴۰۱ بودند گردشگرانی که تمایل به تشرف به اسلام داشتند و این جوان استرالیایی دومین فردی است که بهار امسال در این مدرسه به مذهب تشیع گرویده است.