گذر تاریخی آقانجفی در آستانه بهره برداری

مراحل بازآفرینی گذر آقانورالله نجفی در حال پایان است، این طرح عمرانی تا این لحظه 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فقط بخشی جزئی از عملیات باقی مانده است.

یلدا توکلی: مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از پیشرفت ۹۹ درصدی بازآفرینی گذر آقانورالله نجفی خبر داد و گفت: این گذر در آستانه بهره برداری قرار دارد.
 محمدعلی ایزدخواستی با اعلام این خبر گفت: مراحل بازآفرینی گذر آقانورالله نجفی در حال پایان است، این طرح عمرانی تا این لحظه ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فقط بخشی جزئی از عملیات باقی مانده است. بر همین اساس، پیش بینی می شود که مراسم بهره برداری از این پروژه در روز ششم دی‌ماه برگزار ‌شود.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر مبلمان این گذر در حال نصب است، افزود: همچنین المان‌هایی را در این گذر ایجاد کرده‌ایم و ساباطی که در این محله وجود داشت و از بین رفته بود در طرح عمرانی این گذر به صورت چوبی و نمادین بازآفرینی شد.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در خصوص سبک مبلمان این گذر بیان کرد: مبلمانی که برای نشستن در نظر گرفته شده است با الهام گیری از طرح‌های کاشی‌کاری‌های قدیمی است و هویت تاریخی اصفهان در آن رعایت شده است.
گفتنی است، گذر آقانورالله نجفی در منطقه ۳ شهرداری اصفهان و در بافت تاریخی شرق میدان امام (ره) واقع است. این گذر به صورت شمالی و جنوبی از خیابان حافظ تا مدرسه الماسیه و از این مدرسه از غرب به شرق به سمت خیابان نشاط پیش بینی شده است