کیفیت و سلامت آب شرب اصفهان مورد تأیید است

مرکز بهداشت استان اصفهان به عنوان مرجع ناظر در سراسر استان اصفهان به صورت شبانه روزی کیفیت، سلامت و بهداشت آب شرب را مورد بررسی و کنترل قرار می‌دهد. مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان با اشاره به شایعاتی مبنی بر آلودگی آب شرب اصفهان که روزهای اخیر […]

مرکز بهداشت استان اصفهان به عنوان مرجع ناظر در سراسر استان اصفهان به صورت شبانه روزی کیفیت، سلامت و بهداشت آب شرب را مورد بررسی و کنترل قرار می‌دهد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان با اشاره به شایعاتی مبنی بر آلودگی آب شرب اصفهان که روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده و منجر به نگرانی هم استانی‌های محترم شده است گفت: سلامت آب شرب مورد تأیید مرکز بهداشت و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم استان می‌باشد و مردم به هیچ عنوان نگران سلامت آب شرب نباشند.

فهیمه امیری با تاکید بر سلامت آب شرب مصرفی استان اصفهان گفت: کلرسنجی به صورت روزانه و نمونه برداری میکروبی و شیمیایی به صورت ماهیانه و سالیانه از شبکه آب کلیه شهرها و روستاهای استان توسط مراکز بهداشت در استان انجام می‌گیرد و مرکز بهداشت استان اصفهان به عنوان مرجع ناظر در سراسر استان اصفهان به صورت شبانه روزی کیفیت، سلامت و بهداشت آب شرب را مورد بررسی و کنترل قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: آب شرب اصفهان کاملاً سالم و بهداشتی می‌باشد و به محض ورود آب خام به تصفیه خانه آب باباشیخعلی، که جزء بزرگترین و پیشرفته‌ترین تصفیه خانه‌های خاورمیانه می‌باشد، بمنظور حذف آلاینده‌ها، کلیه فرآیندهای فیزیکی، شیمیایی و گندزدایی بر روی آب خام انجام شده و مورد تصفیه کامل قرار می‌گیرد.

امیری خاطرنشان کرد: کلیه عوامل میکروبی، شیمیایی و آلاینده‌ها در بدو ورود از طریق فرآیندهای فیزیکی، انعقاد و لخته سازی، ته نشینی و گندزدایی از آب حذف می‌شوند و آب به صورت کاملاً سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان افزود: تصفیه خانه آب باباشیخعلی مجهز به سیستم ازن زنی به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین روش‌ها برای گندزدایی آب شرب است و در انتهای فرآیند تصفیه، برای حفظ کلر باقیمانده در شبکه آب شرب و جلوگیری از آلودگی ثانویه، مجدداً با کلر گندزدایی می‌شود.