کنترل برداشت آب صنایع از زاینده رود

چیتیان با تاکید براینکه آب از سد نکوآباد تنها برای باغات شرق اصفهان رهاسازی شده است گفت: برداشت آب صنایع کنترل می‌شود. محمود چیتیان سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه ساعت یک دقیقه بامداد یکشنبه بیستم تیرماه آب از سد نکوآباد (مبارکه) رهاسازی شد گفت: براساس پیش بینی میزان […]

چیتیان با تاکید براینکه آب از سد نکوآباد تنها برای باغات شرق اصفهان رهاسازی شده است گفت: برداشت آب صنایع کنترل می‌شود.

محمود چیتیان سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه ساعت یک دقیقه بامداد یکشنبه بیستم تیرماه آب از سد نکوآباد (مبارکه) رهاسازی شد گفت: براساس پیش بینی میزان خروجی سد را افزایش دادیم که آب سریع‌تر به اصفهان برسد.

ذخیره سد زاینده رود ۳۸۴ میلیون مترمکعب است
او با اشاره به اینکه زاینده رود به مدت ۱۰ روز تنها برای باغات شرق اصفهان در جریان خواهد بود، افزود: هم اکنون ذخیره سد زاینده رود ۳۸۴ میلیون مترمکعب و خروجی از آن ۷۵ مترمکعب بر ثانیه است.
سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: میزان آبی که به باغات غرب اصفهان از ۹ تیرماه به مدت ۱۰ روز تخصیص داده شد حدود ۳۰ میلیون مترمکعب است، اما با توجه به اینکه در زاینده رود حد فاصل سد چم آسمان تا سد نکوآباد ۹ ماه آبی جریان نداشته حجمی از این آب به بستر رودخانه نفوذ کرده و نزدیک به ۲۰ میلیون مترمکعب علاوه بر اطراف نکوآباد، کشاورزان لنجان و مبارکه نیز از طریق انهار آب برداشت کردند.
چیتیان درباره میزان تخصیص آب به کشاورزان شرق، گفت: میزان حقابه کشاورزان شرق نسبت به کشاورزان غرب بیشتر است و بی شک این مهم در توزیع آب رعایت می‌شود و تلاش می‌کنیم با توجه به اینکه حد فاصل نکوآباد تا اصفهان خشک بوده و پرت آب داشته، در مکاتباتی با شهرداری‌ها، انهار بسته می‌شود .
او با بیان اینکه نظارت و کنترل بر برداشت آب صنایع انجام می‌شود، ابراز داشت: اولویت آب رهاسازی شده تنها برای کشاورزان باغات شرق اصفهان بوده و با این هدف در نظر گرفته شده است از این رو اکیپ‌های ما در محل مستقر هستند.
سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی استان در روز چهارشنبه مقرر شد که فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و قوه قضائیه همه همکاری کنند و اکیپ‌ها را برای جلوگیری از تمامی برداشت‌های در مسیر مستقر کردیم تا صنایع اجازه برداشت آب نداشته باشند.