کمک داور ویدئویی ایران ساخت آماده بهره‌برداری

نهایی شدن و بهره برداری هرچه زودتر از این تکنولوژی بومی سازی شده نیازمند دریافت مجوز و تاییدیه های رسمی و مرتبط با همراهی وزارت ورزش و جوانان است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: کمک داور ویدئویی ایران ساخت از جنبه تکنولوژیکی و فناورانه تکمیل شده و آماده بهره برداری در حوزه فوتبال کشور است.
به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که کمک داور ویدئویی ایران ساخت در چه مرحله ای است، اظهار کرد: کمک داور ویدئویی از جنبه طراحی تکنولوژیکی و فناورانه ساخته شده و آماده بهره برداری در حوزه فوتبال کشور است.
وی گفت: تکنولوژی کمک داور ویدئویی ایران ساخت در چندین مکان ورزشی آزمایش شده و مورد استفاده قرار گرفته است.
دهقانی، نهایی شدن و بهره برداری هرچه زودتر از این تکنولوژی بومی سازی شده را نیازمند دریافت مجوز و تاییدیه های رسمی و مرتبط با همراهی وزارت ورزش وجوانان دانست.
رتبه ایران در بخش کاربرد هوش مصنوعی بهزودی ارتقا می یابد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور همچنین با بیان اینکه اکنون رتبه علمی ایران در هوش مصنوعی در دنیا ۱۷ است، افزود: مرجع این ادعا دیتا بیس های پایگاه های علمی بین المللی همچون اسکوپوس(SCOPUS) است.
دهقانی گفت: البته در حوزه کاربری هوش مصنوعی گزارشی اخیرا در بحث پذیرش هوش مصنوعی منتشر شد که یک محتوای دیگری دارد و با حرکتی که شروع شده برای حمایت از هوش مصنوعی در سال آینده همان ابتدای سال خروجی آن را خواهید دید.
وی وعده داد: در چندماه ابتدای سال ۱۴۰۳ رتبه ایران در بخش پذیرش و کاربرد هوش مصنوعی به شکل قابل قبول و محسوسی ارتقاء خواهد یافت.