کمک به تولید ملی، آخرین و بهترین راه نجات

فرزانه مستاجران چند وقتی است که حال دلمان خوب نیست . ما مردمی احساسی هستیم و این احساسات خیلی وقت ها کار دستمان داده است. اخیرا هم که بیماری کرونا و حوادث گوناگون دیگر دست به دست هم داده تا به شدت احساسات مردم ایران را برانگیزد و مدام منتظر وقایع ناگوار باشند.البته آمار کشته […]

فرزانه مستاجران

چند وقتی است که حال دلمان خوب نیست . ما مردمی احساسی هستیم و این احساسات خیلی وقت ها کار دستمان داده است. اخیرا هم که بیماری کرونا و حوادث گوناگون دیگر دست به دست هم داده تا به شدت احساسات مردم ایران را برانگیزد و مدام منتظر وقایع ناگوار باشند.البته آمار کشته شدگان کرونا در طول روز آنقدری هست که دیگر نیازی به خبر جدید برای مشوش کردن حالمان نباشد اما اخبارهای بد اقتصادی هم دست به دست  آن داده تا از ما ایرانی ها یک ویرانه بسازد. مردگان متحرکی که احساساتشان  زخمی شده است و امید به زندگی را از دست داده اند. اما این چرخه باید روزی پایان یابد. اینجا آخر دنیا نیست و ما هم اولین نسلی نیستیم که با چنین مشکلاتی رو به رو شده ایم. اما برای فائق آمدن بر این مشکلات همه عوامل باید دست به دست هم دهند. مردم ، مسئولین ، هنرمندان و حتی ما خبرنگاران به انعکاس اخبار امیدوار کننده. حتی اگر آن خبر شامل حال همه مردم نشود ولی میتواند ما انسان های نوع دوست را به وجد آورد.

در حوزه اقتصادی اخبار خوب کمتر به چشم میخورد و این مسئله به دلیل گرانی های هر روز، عدم مدیریت بهینه، رانت بازی و از همه مهم تر تحریم هاست که در تمامی زیر شاخه های اقتصاد نفوذ کرده و هر روز را بدتر از دیروز کرده است اما هرز گاهی در بین این حجم از اخبار منفی ،اخبارهایی هم به گوش می رسد که در گوشه ای مدیری تدبر به خرج داده وباعث رونق بخشیدن به قسمتی از اقتصاد کشور شده است.  شاید از این نمونه ها بسیار باشند اما به دلیل کوتاهی ما نویسندگان ،اخبارشان منعکس نشده است. از این پس هر هفته روزی را به انعکاس این اخبار تعلق می دهیم تا کور سوی امیدی باشد برای افرادی که این روزها به شدت تحت تاثیر اخبار های بد اقتصادی قرار گرفته اند و از پای افتاده و برای ادامه راه نیازمند نیروی محرکه ای هستند.

یکی از این خبرها کمک به تولید لاستیک در کشور است. چند وقتی است که خودرو های سنگین با کم بود لاستیک و افزایش روز افزون و چشمگیر آن مواجه شده اند که علت اصلی آن عم حمایت از تولید ملی در این زمینه بوده است . حالا وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام ارائه زمین رایگان در شهرک‌های صنعتی به سرمایه‌گذاران برای تولید لاستیک‌سنگین، از همه سرمایه‌گذاران برای ورود به این بخش دعوت کرد.ه است . همچنین اعلام کرده  تولیدکنندگان فعلی تایر سنگین با اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود، در اولویت حمایت‌های ریالی و ارزی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای قرار می گیرند. این اخبار چه برای کامیون داران و چه افرادی که در زمینه تولید لاستیک قصد سرمایه گذاری و یا رونق آن را دارند میتواند مفید واقع شود.

گرانی مرغ نیز این روزها گریبان گیر همه ی افراد جامعه شده است که دلیل اصلی آن عدم حمایت از تولید در سنوات گذشته است. جهاد کشاورزی در این باره اعلام کرده همه تلاش خود را برای ملی شدن این صنعت می کند. در چند روز گذشته وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده  همه تلاش خود را برای حمایتی از صنعت مرغ لاین به کار بسته تا از این طریق، حلقه تحریم در تامین گوشت مرغ شکسته شود. گفته می شود مکاتباتی هم در حال پیگیری و انجام است تا پرورش‌دهندگان مرغ لاین، بتوانند نهاده‌های دامی را به مقدار کامل و با بازپرداخت دو ماهه دریافت کنند. همچنین مقرر شده به جهت حمایت از این طرح ملی و تولیدکنندگان، نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز برای واحد‌های پرورش مرغ مادر و جوجه گوشتی که مبادرت به پرورش این نژاد می‌کنند در قالب تسهیلات با سود مناسب و پایین پرداخت شود.