کمبود نیروی کار کیفی در استان اصفهان

ایسنا/اصفهان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اگرچه نیروی بیکار در استان زیاد است، اما متاسفانه نیروی تخصصی برای صنایع نداریم و آموزش ها در ارتباط با نیازهای صنایع ما داده نشده، بنابراین به دنبال آموزش در رسته های فنی و مهندسی هستیم. حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی […]

ایسنا/اصفهان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اگرچه نیروی بیکار در استان زیاد است، اما متاسفانه نیروی تخصصی برای صنایع نداریم و آموزش ها در ارتباط با نیازهای صنایع ما داده نشده، بنابراین به دنبال آموزش در رسته های فنی و مهندسی هستیم.

حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی دو سال گذشته تاکنون افتتاح برخی طرح های توسعه در استان همچون کارگو ترمینال، نمایشگاه اصفهان و … در راستای جبران خلاء های اقتصادی استان، به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: خوشبختانه کارگو ترمینال اصفهان بعد از یک دهه بلاتکلیفی سال گذشته به بهره برداری رسید تا جایی که امسال حدود ۳ هزار تن محصولات مختلف غذایی از این محل صادرات شده است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال گسترش صادرات از محل کارگو هستیم، افزود: با توجه به ضرورت حمل بار و جابجایی مسافر در استان،  بحث توسعه ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه اصفهان در راستای جذب گردشگر خارجی اتفاق افتاد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان همچنین به پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان اشاره کرد و گفت: نمایشگاه محل اتصال فعالان اقتصادی داخل و خارج کشور است و افتتاح فاز نخست این پروژه می تواند محلی برای توسعه صادرات و اقتصاد و گردش مالی بیشتر برای استان باشد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ پروژه‌ محرک توسعه و حرکت رو به جلو اقتصاد شهر است، گفت: بهره‌برداری از پروژه نمایشگاه بین المللی، شرق اصفهان را متحول خواهد کرد.

قاضی عسگر ادامه داد: پیش از افتتاح پروژه آزادراه شرق اصفهان خودروهای سنگین و مسافرتی و حمل و نقل شهری ناچار به ورود به منطقه شهری اصفهان بود که موجب افزایش ترافیک و سوخت می شد، که با افتتاح دو فاز از این طرح در حال حاضر  مسیر اصفهان- تهران -شیراز به تهران -یزد کوتاه تر شد.

وی با تاکید بر اینکه این آزادراه در تعاملات اقتصادی، کاهش مصرف بنزین و کاهش آلاینده های شهری مفید خواهد بود، تصریح کرد: مجموعه فعالیت هایی که در ارتباط با شرق اصفهان صورت گرفته، در حوزه حمل و نقل و ایجاد زیرساخت ها و در نهایت توسعه شهری کارساز است و می تواند موجب توسعه شرق اصفهان شود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، با نهایی شدن هاب لجستیک و دهکده لجستیک در منطقه شرق اصفهان می توان امیدوار به ایجاد اشتغال بالایی باشیم و با توجه به صنایع مختلفی که در شهرک های صنعتی سگزی و کوهپایه شکل گرفته اند و بخشی از آن به نتیجه رسیده، می توان به توسعه بازاری خوب در شرق اصفهان امیدوار بود.

وی اما مشکل امروز استان را کمبود نیروی ماهر و نیمه ماهر برای صنایع دانست و گفت: اگرچه نیروی بیکار در استان زیاد است، اما متاسفانه نیروی تخصصی برای صنایع نداریم و آموزش ها در ارتباط با نیازهای صنایع ما داده نشده، بنابراین باید به دنبال آموزش در رسته های فنی و مهندسی هستیم.

قاضی عسگر تصریح کرد: در حال حاضر نیازمند حدود ۴۰۰۰ هزار نفر نیرو تخصصی هستیم درحالی که اکنون نیروی کیفی کار در استان نداریم، بنابراین صنایع و بخش های مختلف در شرق اصفهان باید مهارت آموزی را در راس کار خود قرار دهند.