کمبود نقدینگی در حوزه نگهداری راه های استان اصفهان

ایسنا/اصفهان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: متاسفانه کمبود اعتبارات و افزایش ۴ برابری هزینه ها و مهمتر از همه کاهش اعتبارات موجب شده تا در عملیات بهبود راه ها ۸ برابر عقب تر بیفتیم. فرزاد دادخواه امروز (شنبه-۱۹ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به […]

ایسنا/اصفهان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: متاسفانه کمبود اعتبارات و افزایش ۴ برابری هزینه ها و مهمتر از همه کاهش اعتبارات موجب شده تا در عملیات بهبود راه ها ۸ برابر عقب تر بیفتیم.

فرزاد دادخواه امروز (شنبه-۱۹ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه ساخت راه ها وظیفه راه و شهرسازی و نگهداری آنها بر عهده راهداری است، اظهار کرد: متاسفانه امروز در حوزه اعتبارات و تخصیص آن به راه ها و نگهداری راه ها دچار مشکل هستیم و در حال حاضر اعتبارات متوازن از این حوزه حذف شده است.

وی افزود: تنها منبع اعتبارات اسناد خزانه است و امروز در بخش راه ها، نگهداری و اصلاح آن با کمبود نقدینگی مواجه هستیم، از سوی دیگر هزینه طرح های راهداری رو به افزایش است.

به گزارش ایسنا، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ادامه داد: به عنوان مثال در شرایط حاضر هزینه یک متر خط کشی راه ها ۴ هزار تومان، هزینه نصب یک صفحه گاردریل یک میلیون تومان و یک اصله روشنایی ۱۰ میلیون تومان است، اما با وجود تمام مشکلات و تخصیص اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه انجام ۲۸۰ کیلومتر آسفالت راه ها نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، افزود: اگر در سال ۵۰۰ کیلومتر آسفالت انجام دهیم با اعتبارات محدود موجود هر ۲۴ سال یک بار می توانیم محورهای استان را روکش آسفالت کنیم.

دادخواه تصریح کرد: متاسفانه کمبود اعتبارات و افزایش ۴ برابری هزینه ها و مهمتر از همه کاهش اعتبارات موجب شده تا در عملیات بهبود راه ها ۸ برابر عقب تر بیفتیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه حجم بالای تردد خودروها و وسایل نقلیه سنگین در محورهای استان و همچنین حمل بارهای غیرمجاز و … موجب افزایش خسارت به راه های استان شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه برای مرمت راه های استان نیازمند ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، اظهار کرد: بین ۳ تا ۵ درصد هزینه ساخت یک کیلومتر راه باید برای نگهداری راه ها هزینه شود.

وی همچنین در خصوص طرح راهداری نوروزی که بخشی از آن همزمان با راهداری زمستانه است، گفت: از هفته گذشته پنج تیم کارشناسی برای طرح راهداری نوروزی از محورهای استان بازدید داشته اند و تا ۲۰ اسفند ماه به دنبال رفع نواقص برخی راه ها هستیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ براساس اولویت راه ها، ۵ هزار تابلو و ۵۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی در راه های استان اصفهان نصب شده است و به دنبال قطع دسترسی های غیرمجاز هستیم.

توزیع ۱۸۰ هزار حلقه لاستیک در استان اصفهان

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در این نشست در خصوص توزیع لاستیک در بین رانندگان، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ توزیع لاستیک با توجه به افزایش قیمت دلار و کمبود لاستیک در کشور با وجودی که در حوزه وظایف سازمان صمت است، براساس سامانه ای و مطابق با پیمایش و نوع خودرو سنگین از سوی اداره کل راهداری توزیع می شود.

علیرضا جعفری افزود: از سال گذشته تاکنون ۱۸۰ هزار حلقه لاستیک بین ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری در اصفهان توزیع شده است و اکنون هیچ مشکلی از لحاظ توزیع لاستیک در ۲۴ شهرستان استان نداریم.

وی در خصوص میانگین عمر ناوگان حمل و نقل برون شهری استان اصفهان، گفت: میانگین عمر ناوگان سواری اصفهان ۹ سال، ناوگان حمل کالا ۲۰ سال، مسافری ۱۰ سال و مینی بوس ۲۴ سال است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان در خصوص وجود ناوگان اتوبوس قدیمی در اصفهان، گفت: با توجه به عدم استقبال مردم از این ناوگان، این اتوبوس ها به عنوان سرویس ادارات و دستگاه های مختلف فعالیت می کنند.