کمبود برخی کالاهای اساسی به شبکه توزیع برمی‌گردد/ انبارها پُر است

معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صمت استان اصفهان گفت: در حال حاضر کمبود کالای اساسی در اصفهان نداریم و نبود برخی محصولات در فروشگاه ها به شبکه توزیع برمی گردد.

اسماعیل نادری در خصوص تامین کالاهای اساسی در سطح عرضه، اظهار کرد: در حال حاضر استان اصفهان به لحاظ تامین کالاهای اساسی مشکلی ندارد و موجودی انبارها مناسب و در سطح عرضه کالا به وفور دیده می شود.

وی تاکید کرد: البته وظیفه ذاتی سازمان صنعت، نظارت بر سطح عرضه است و همچنان نیز ادامه دارد.

معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صمت استان اصفهان درباره اینکه چرا با وجود فراوانی کالا در انبارها، قفسه برخی فروشگاه های زنجیره ای، اتکا، تجلی و کوروش در اصفهان نیمه خالی و یا خالی است، توضیح داد: کالاهای فروشگاه های زنجیره ای همواره به صورت کشوری توزیع می شود که به دلیل شیوع کرونا در بحث حمل و نقل کالا بعضا با چالش مواجه می شوند، بنابراین برخی کالاها با تاخیر زمانی به این فروشگاه ها می رسند.

وی با تاکید بر اینکه البته تاخیر زمانی برای رسیدن کالاهای اساسی به فروشگاه ها به دلیل مشکلات حمل و نقل قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: با این وجود دیگر فروشگاه های بزرگ اصفهان همچون هایپرمی، کوثر و … کمبودی ندارند و قفسه های آنها خالی نیست، چراکه خودشان نسبت به تامین محصولات از انبارها اقدام می کنند.

نادری تاکید کرد: در حال حاضر کمبود کالای اساسی در اصفهان نداریم و نبود برخی محصولات در فروشگاه ها به شبکه توزیع برمی گردد.

وی همچنین عرضه برخی محصولات غذایی به صورت فله ای با وجود شیوع ویروس کرونا، توضیح داد: ستاد ملی مبازره با کرونا از همان ابتدا بر خرید مواد غذایی به صورت بسته بندی تاکید کرد.

معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صمت استان اصفهان افزود: البته برخی کالاها به صورت فله ای عرضه می شود که همچنان به مردم توصیه می شود نسبت به خرید محصولات بسته بندی اقدام کنند.

وی البته گفت: نظارت بر توزیع و فروش محصولات غذایی به صورت فله ای بر عهده شبکه بهداشت محیط و سازمان غذا و دارو است، اما به شهروندان توصیه می کنیم از خرید مواد غذایی فله ای خودداری کنند.