کلانشهر اصفهان ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این کلانشهر دست‌ِکم به یک هزار ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد و در بودجه سال آینده شهرداری رقم مورد نیاز برای این کار پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، محمد نورصالحی روز یکشنبه در نُطق پیش از دستور یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در تالار شورای شهرداری اصفهان افزود: این کلانشهر در سال پیش‌رو نیازمندی‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری‌های مختلف دارد که در حوزه حمل‌ و نقل تامین یک هزار ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در زُمره آنهاست.
وی ادامه داد: با وجود افزایش بی‌رویه قیمت خرید ناوگان حمل و نقل شهری، خرید یک هزار و۲۰۰ دستگاه اتوبوس انجام می‌شود و ضرورت دارد زیرساخت‌های شهر متناسب با نیاز روزافزون مردم در حوزه حمل و نقل افزایش یابد. رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بیش از ۱۵ درصد هزینه تمام شده حوزه حمل‌ و نقل شامل قطار شهری و اتوبوس از مردم دریافت نمی‌شود و افزون بر ۸۵ درصد قیمت‌ها از سایر درآمدهای شهر تأمین تا خدمات مناسب به مردم ارائه شود.
حسین حق‌شناس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، مهر سالجاری از فعالیت ۹۰۰ دستگاه اتوبوس شهری در این کلانشهر خبر داده بود.‌

وصل ۹۰ درصد بودجه امسال شهرداری اصفهان
رییس پارلمان شهری اصفهان همچنین گفت: پیش‌بینی‌ها این است که در سالجاری حدود ۹۰ درصد از بودجه شهرداری وصول شود و اعطای تخفیف به افرادی که بابت پروانه ساخت خود به شهرداری بدهی دارند نیز در تحقق این هدف موثر خواهد بود.
وی تصریح کرد: مشمولان تخفیف‌ پروانه‌های شهرداری می‌توانند تا بیستم اسفند از آن استفاده کنند و با توجه به اینکه سال جدید با افزایش قیمت‌ مواجه خواهیم شد، بهتر است شهروندان مشمول با استفاده از این فرصت با شهرداری تسویه‌ حساب کنند و پس از آن مراحل صدور پروانه ساختمان را انجام دهند. نورصالحی یادآور شد: بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری بصورت مستمر در جریان است و جلسات کمیسیون‌های تخصصی شورا با موضوع بررسی این بودجه از هفته پیش آغاز شده که در آن بودجه شهرداری افزون بر ۲۹ هزار میلیارد تومان و بودجه سازمان‌های وابسته به آن بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان است.
وی تاکید کرد: هدف شورای اسلامی اصفهان در تعیین ارقام بودجه افزایش هزینه‌ها نیست ولی رُشد قیمت‌ها در همه زمینه‌ها از هزینه‌های جاری تا دستمزد و هزینه‌های تمام شده خدمات سبب افزایش به نسبت بالای بودجه شده است.

ضرورت همکاری بیشتر دستگاه‌ها با مدیریت شهری اصفهان
رییس شورای شهر اصفهان گفت: برای تامین هزینه‌ها، تأکید شورا بیشتر روی دستگاه‌هایی است که برخی درآمدها بر اساس قوانین باید توسط آنها تأمین شود در حالی که این پرداخت‌ها در بیشتر موارد با تأخیر یا پرداخت نشدن مواجه می‌شود.
وی افزود: برای توسعه شهر لازم است دستگاه‌ها با شورای شهر و شهرداری همکاری بیشتری کنند، بویژه در زمینه عوارض ارزش افزوده که از دستگاه‌ها می‌خواهیم مدیریت شهری اصفهان را تنها نگذارند و منابع پیش بینی شده در بودجه را در موعد مناسب بپردازند تا شهرداری بتواند خدمات خود را تا آخرین روزهای سال به‌ شکل مطلوب ارائه دهد.
نورصالحی اظهار امیدواری کرد تا پیش از پایان بهمن، بهترین بودجه برای ارائه خدمات به مردم و اجرای پروژه‌ها شهری مصوب شود تا سال آینده در حوزه تکالیف مدیریت شهری اصفهان، شهروندان این دیار شاهد سالی پُررونق باشند.