کشاورزان میوه را در «چهارشنبه بازار» مستقیم عرضه کنند

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه قیمت میوه در شهرستان بالا است، گفت: کشاورزان از این پس در روزهای فرد در محل چهارشنبه بازار عرضه مستقیم میوه خواهند داشت.

حسین یارمحمدیان امروز (یکشنبه- ۲۵ خرداد) در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار و بازدید میدانی از بازار گلپایگان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از کسبه می خواهیم برای اجناس خود برچسب نصب کنند و فاکتور خرید کالا را به خریداران نشان دهند، همچنین اگر خریداری تقاضای فاکتور خرید جنس خود را داشت نیز ارائه دهند.

وی ادامه داد: در این بازدید میدانی مغازه هایی که فاکتور و یا اتیکت نداشتند جریمه شدند که طی چند روز آینده این جریمه به دستشان خواهد رسید و آنهایی که این موارد را رعایت کردند با اهدای لوح تقدیر مورد تشویق قرار می گیرند.

فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: از این پس حداقل هفته ای دو روز از اصناف گلپایگان بازدیدهای مشترکِ دستگاه های مختلف انجام می شود و ماهی یک بار بنده و دادستان شهرستان با تیم مشخص همراه خواهیم بود و بررسی می کنیم که تذکرات گذشته رعایت شده است یا خیر.

وی افزود: در کشور شاهد نوسانات قیمت هستیم، اما در افزایش ها باید درصدها رعایت شود. از مردم هم می خواهیم که از حق و حقوق خود دفاع کنند و نترسند و به مغازه دارها بگویند چرا اتیکت نزدند و فاکتور خرید جنس خود را دریافت کنند.

یارمحمدیان با بیان اینکه ممکن است طرحی با شکست و یا موفقیت همراه باشد پس نباید از ارائه آن ترسید، تصریح کرد: متاسفانه قیمت میوه در شهرستان بالا است و در همین راستا امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار طرحی ارائه شد که براساس آن از این پس در روزهای فرد در محل چهارشنبه بازار کشاورزان عرضه مستقیم میوه داشته باشند.

فرماندار شهرستان گلپایگان، یادآورشد: فعلا کشاورزان هزینه ای بابت مکانی که در اختیار آنها قرار می گیرد پرداخت نخواهند کرد، کشاورزان و باغداران در این مکان حدود ۲۰ درصد زیر قیمت بازار محصولات خود را ارائه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: از مردم می خواهیم برای موفقیت این طرح میوه های خود را با قیمت مناسب تر از این مکان تهیه کنند. همچنین شهرداری ها موظف به ارائه مستقیم میوه در شهر هستند و حداقل شهرداری گلپایگان ظرف حدود سه ماه آینده این اقدام را انجام دهد.