کرونا با رعایت موارد بهداشتی توسط مردم تا پایان اردیبهشت مهار می‌شود

رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس شورای اسلامی گفت: با در نظر گرفتن شرایط، پیش بینی می‌کنیم اگر مردم تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند ویروس کرونا تا پایان اردیبهشت در ایران مهار خواهد شد.

علی بختیار در خصوص بازگشایی اصناف کم خطر از امروز ۲۳ فروردین، اظهار کرد: بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف و ادارات باید تابع نظر وزارت بهداشت و پروتکل های بهداشتی این وزارتخانه باشد و دولت باید بر طبق توصیه های وزارت بهداشت اقدام به بازگشایی اصناف و دیگر سازمان ها و ادارات کند.

وی افزود: طبق گزارشی که هفته گذشته وزارت بهداشت به مجلس شورای اسلامی داده است و طبق گفته وزیر بهداشت هنوز در مرحله مهار ویروس کرونا نیستیم و هم اکنون در وضعیت مدیریت این بیماری هستیم. بنابراین باید همچنان بحث قرنطینه و قطع زنجیره انتقال ویروس را جدی بگیریم و مردم از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند تا شرایط نرمال شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این موارد را رعایت نکنیم موج دوم بیماری و آن مشکلی که در چین بعد از مدیریت ویروس به وجود آمد برای ایران هم به وجود می آید. مدیریت خوبی را در این ایام شاهد بودیم و مردم هم در عید نوروز به دید و بازدید و سیزده بدر نرفتند. همراهی مردم و برنامه ریزی مسئولان دلگرم کننده بود، اما اگر این مسیر را ادامه ندهیم این نگرانی وجود دارد که مجددا بیماری اوج بگیرد.

بختیار تصریح کرد: باید ببینیم پروتکل های وزارت بهداشت در خصوص قرنطینه و رعایت مسائل بهداشتی چیست و این موارد را جدی بگیریم. همچنان بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در خانه ماندن است.

رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هم اگر سفت و سخت اجرا شود جواب می‌دهد و اصنافی هم که بازگشایی آنان ضروری است باید بر طبق نظر وزارت بهداشت و رعایت جزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی فعالیت خود را از سر گیرند. طبق مشاهدات، مردم تا حد زیادی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش وزارت بهداشت و با در نظر گرفتن شرایط، پیش بینی می‌کنیم اگر مردم تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند ویروس کرونا تا پایان اردیبهشت در ایران مهار خواهد شد.