کتاب حوزه اصلی دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ است

وزیر فرهنگ ادامه داد: صحبت ها و آماری که ارائه می کنیم مستند است و زمانی که از دوران پررونق فرهنگ و هنر صحبت می‌کنیم مستند به آمار فروش سینماها و حوزه‌های مختلف است
دریا وفایی : محمدمهدی اسماعیلی در نشست خبری با اهالی رسانه از افتتاح کارخانه تولید کاغذ در مازندران خبر داد و گفت: هفته آینده در مازندران فاز دوم کارخانه کاغذ را افتتاح خواهیم کرد و از اهالی رسانه دعوت می کنیم که در این برنامه حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: ما شعار دادن را ممنوع کردیم و صحبت پیرامون کارنامه صورت می‌گیرد. کاغذ مثال همین مورد است و تولید کاغذ تحریر را اعلام کردیم و پیگیری انجام شد.
محمد مهدی اسماعیلی بیان داشت: خوشبختانه باب گفتگو باز است و در هر مکانی اهالی رسانه و خبرنگاران حاضر باشند آماده می‌شوم و آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم.
وزیر فرهنگ ادامه داد: صحبت ها و آماری که ارائه می کنیم مستند است و زمانی که از دوران پررونق فرهنگ و هنر صحبت می‌کنیم مستند به آمار فروش سینماها و حوزه‌های مختلف است.
وی تاکید کرد: موضوع کتاب از الویت های دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ است و به طور کلی موضوع کتاب از حوزه های اصلی و همواره مورد توجه می باشد.
با هیچ رسانه ای زاویه نداریم
یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ نیز دراین نشست طی سخنانی در پاسخ به برخی گلایه های رسانه ای گفت: همواره تلاش‌مان بر تعامل با اهالی رسانه‌ست. بنای ما حذف خبرنگاران از برنامه‌ها نیست و در مواردی که مطرح شد محدودیت ها باعث دعوت نشدن خبرنگاران بوده و همواره تلاشمان بر تعامل با اهالی رسانه است.
وی افزود: جبهه‌‌ای در برابر نقدها نداریم و مطالب اهالی رسانه را رصد کرده و در برابر موضوعات مختلف توضیحات لازم را ارائه می‌کنیم؛ بنای مقابله به هیچ وجه وجود ندارد.
ایمان شمسایی مدیر مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ نیز گفت: حمایت از نیروی انسانی مورد توجه وزارت فرهنگ است . خوشبختانه حمایت ها در وزارت فرهنگ به سمت رسانه‌هایی سوق داده شد که نیروی انسانی را مورد توجه قرار می‌دهند.
مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم طی سخنانی عنوان کرد: در بخش کودکان و نوجوانان به صورت جدی پیگیر هستیم و فعالیت های قابل توجهی صورت گرفته است.