کاهش ۵۰ درصدی مسافران حمل و نقل عمومی در جاده های استان اصفهان

رییس انجمن صنفی شرکت های مسافربری گفت: کرونا تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان را بیش از ۲۰درصد کاهش داده و مسافران حمل و نقل عمومی در اسفندماه ۵۰ درصد کاهش یافت.

امیرحسین سیامکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تاثیر بیماری کرونا در کاهش تردد و سفرهای بین استانی اظهار داشت: کرونا تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان را بیش از ۲۰ درصد کاهش داده و مسافران حمل و نقل عمومی در اسفندماه ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی افزود: ضدعفونی کردن پایانه های حمل و نقل بار و مسافر روزانه انجام می شود.

رئیس انجمن صنفی شرکت های مسافربری علت کاهش سفر را کمبود تقاضا دانست و گفت: با توجه به کاهش شدید تقاضا برای سفر بسیاری از شرکت های حمل و نقل در حال تعطیل شدن هستند و ما نگران تبعات اقتصادی این پیامد هستیم.

سیامکی حمل بار تجاری توسط اتوبوس های مسافربری را با تاریخچه ناوگان حمل و نقل عمومی پیوند داد و افزود: بر اساس مجوزهای اخذشده، هر اتوبوس می تواند هزار و ۶۰۰ کیلوگرم بار را حمل کند که ۸۰۰ کیلوگرم از آن بار تجاری و ۸۰۰ کیلوگرم هم توشه مسافر است.

وی بیان داشت: کالای حمل شده تعرفه دارد و نباید مرکز ثقل اتوبوس را برهم بزند.

رئیس انجمن صنفی شرکت های مسافربری تصریح کرد: حمل بار تجاری توسط ناوگان حمل مسافر به صورت غیرقانونی هم انجام می شود که تا زمانی که ارگانهای درگیر اعم از راهداری، پلیس، بیمه و غیره دور یک میز جمع نشوند و به نقطه مشترک نرسند این اقدامات رخ خواهد داد.