کاهش حدود یک سوم بارترافیکی با تکمیل کمربندی جنوب غرب

کمربندی جنوب غرب اصفهان به عنوان بخشی از رینگ چهارم استان در ایجاد ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت است و به همین دلیل و با توجه به اینکه به صورت قطعه‌ای در دست احداث است به آن پازل بزرگ نیز گفته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تکمیل پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان موجب می‌شود حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد بار ترافیکی از محور صفه اصفهان کاسته شود.

علیرضا قاری‌قرآن افزود: کمربندی جنوب غرب اصفهان به عنوان بخشی از رینگ چهارم استان در ایجاد ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت است و به همین دلیل و با توجه به اینکه به صورت قطعه‌ای در دست احداث است به آن پازل بزرگ نیز گفته می‌شود.

وی با اشاره به پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان و تأثیر این کمربندی در کاهش بار ترافیکی و تسهیل تردد مردم اصفهان اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های بعمل آمده تکمیل این پروژه موجب کاهش حدود ۲۰ تا ۳۰ درصدی بار ترافیکی از محور صفه اصفهان می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است ادامه داد: قطعه‌های اول، دوم و چهارم کمربندی جنوب غرب تکمیل شده و قطعه سوم آن که به طول پنج کیلومتر است پیشرفت ۵۰ درصدی دارد.

وی تصریح کرد: تأمین نشدن منابع مالی، آزادسازی و داشتن معارض از جمله اراضی کشاورزی – تاسیسات جانبی راه شامل (تیر چراغ برق، لوله گاز و آب و مخابرات) از جمله موانع اجرایی این پروژه است. قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود کلِ این محور در صورت آزادسازی و تأمین منابع مالی در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد و مسیربازگشایی شود.