کاهش تردد خودروها در راه‌های اصفهان ناشی از رعایت مردم است

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری استان اصفهان با اشاره به کاهش ۱۹ درصدی تردد خودروهای سبک در راه های استان طی تیر ماه، گفت: با توجه به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال حاضر ممنوعیت تردد و سفر در تابستان نداریم و کاهش تردد خودروها در راه های استان ناشی از رعایت خود مردم بوده است.

محمدعلی صلواتی با اشاره به آمار تردد در راه های استان، اظهار کرد: بررسی آمارهای ۱۳۸ دستگاه ترددشمار استان در تیر ماه امسال حاکی از تردد حدود ۲۴ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۵۹۷ خودرو است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه آمار تردد ورودی خودروها به استان اصفهان بالغ ۲ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۱۷۴ وسیله بوده که این عدد نسبت به تیر ماه گذشته ۲۳ درصد کاهش داده است، افزود: میزان تردد خروجی خودروها از استان ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۰۲ وسیله بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کمتر شده است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری استان اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال حاضر بحثی برای ممنوعیت تردد و سفرها در تابستان سال جاری نداریم، تصریح کرد: کاهش میزان تردد خودروها در راه های استان صرفا ناشی از رعایت خود مردم بوده است.

به گفته صلواتی، آزادراه کاشان –نطنز با ۵۰ درصد و محور اصفهان- میمه با ۴۰ درصد کاهش تردد را در تیر ماه امسال داشته است.

وی یادآور شد: کاهش ۱۹ درصدی تردد در تیر ماه جاری بیشتر ناشی از کم شدن تردد خوردوهای شخصی است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری استان اصفهان درباره وضعیت تردد خودروهای سنگین نیز توضیح داد: با توجه به ضرورت حمل بار و کالاهای اساسی به مردم در حوزه خودروهای سنگین نه تنها کاهش تردد نداشتیم بلکه میزان تردد آنها نیز ۰.۲ درصد افزایش داشته است.