کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کارگشای مشکلات صنعتگران است

اصفهان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: بسیاری از مشکلات صنعت‌گران در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و حل می‌شود اما برخی به مصوبات پایتخت و یا تصمیم‌گیری توسط هیات مقررات‌زدایی نیاز دارد. سیدحسن قاضی عسگر روز یکشنبه در حاشیه شصت و ششمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در […]

اصفهان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: بسیاری از مشکلات صنعت‌گران در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و حل می‌شود اما برخی به مصوبات پایتخت و یا تصمیم‌گیری توسط هیات مقررات‌زدایی نیاز دارد.

سیدحسن قاضی عسگر روز یکشنبه در حاشیه شصت و ششمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در گفت و گو با ایرنا افزود: در این جلسه موضوعاتی در حوزه شرکت شهرک‌های صنعتی، محیط زیست و شرکت توزیع برق استان و برق منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مسائل و درخواست فعالان اقتصادی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به جز سه مورد که مشکل قانونی داشت بقیه مشکلات فعالان اقتصادی برطرف شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اضافه کرد: مسائل ۲۱ صنعتگر امروز در شصت و ششمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفت که مشکل ۱۸ صنعت‌گر برطرف شد.

وی ابراز امیدواری کرد دستگاه‌های اجرایی مشکلات فعالان اقتصادی را برطرف کنند تا نیازی به تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نباشد.

قاضی عسگر با اشاره به مشکلات عمده فعالان اقتصادی بیان کرد: تعدادی نیاز به زمین داشتند از این رو زمین در منطقه‌ای که مورد تایید محیط زیست نبود انتخاب کرده بودند که برخی را جا به جا و برخی ضوابط محیط زیست را توضیح دادیم.

وی اظهارکرد: ما خواهان توسعه صنایع هستیم به شرط آن که به محیط زیست آسیبی وارد نشود زیرا توسعه پایدار مدنظر است.

وی گفت: برخی از صنایع نیز فعالیت‌ گواهی صنعتی داشتند که باید به مجوز و پروانه تبدیل می‌شد از این رو قرار شد محیط زیست مساعدت کنند تا بتوانند اشتغال خود را گسترش دهند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در شرکت شهرک‌های صنعتی برخی مشکل وام و وثیقه داشتند به همین دلیل مشکل تک تک صنعتگران مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین یکی از صنعتگران در جلسه امروز عنوان کرد که با کمبود برق مواجه است و قرار شد شرکت توزیع برق مشکل این واحد را برطرف کند.

تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها یکی از برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مسائل و مشکلات آنها در بخش‌های مختلف است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.