کارگاه آشنایی با ویروس HPV و روش‌های پیشگیری از آن

ویروس HPV یا پاپیلومای انسانی که با عنوان زگیل تناسلی شناخته می‌شود، از شایع‌ترین عفونت‌های قابل انتقال از طریق جنسی است که عامل ابتلا به سرطان دهانه رحم و علت مرگ و میر بسیاری از زنان در سطح جهان است؛ آشنایی با این ویروس و راه‌های پیشگیری از آن کمک شایانی در کاهش موارد ابتلا و مرگ ناشی از آن دارد

کارگاه آشنایی با ویروس HPV و روش‌های پیشگیری از آن در مرکز شماره یک جهاددانشگاهی اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر مرکز شماره یک جهاددانشگاهی اصفهان از برگزاری کارگاه آموزشی «آشنایی با ویروس HPV (زگیل تناسلی) و روش‌های پیشگیری از آن» در مرکز شماره یک جهاددانشگاهی اصفهان خبر داد.

حمیدرضا مقبل در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: ویروس HPV یا پاپیلومای انسانی که با عنوان زگیل تناسلی شناخته می‌شود، از شایع‌ترین عفونت‌های قابل انتقال از طریق جنسی است که عامل ابتلا به سرطان دهانه رحم و علت مرگ و میر بسیاری از زنان در سطح جهان است؛ آشنایی با این ویروس و راه‌های پیشگیری از آن کمک شایانی در کاهش موارد ابتلا و مرگ ناشی از آن دارد.

وی افزود: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس، آشنایی با آن و روش‌های انتقال آن است، ضمن اینکه غربالگری منظم زنان راهی برای تشخیص به موقع خواهد بود. از این رو نخستین دوره کارگاه آموزشی «آشنایی با ویروس HPV (زگیل تناسلی) و روش‌های پیشگیری آن» با هدف آشنایی بانوان با این ویروس از سوی جهاددانشگاهی واحد اصفهان برگزار می‌شود و درنظر داریم این کارگاه در ماه‌های آینده نیز تکرار شود.

وی ادامه داد: کارگاه آموزشی یک روزه «آشنایی با ویروس HPV (زگیل تناسلی) و روش‌های پیشگیری آن» ویژه بانوان، روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در مرکز شماره یک (مرداویج) جهاددانشگاهی اصفهان برگزار می‌شود.

 مدیر مرکز شماره ۱ جهاددانشگاهی اصفهان برخی از سرفصل‌های این کارگاه را بررسی ویروس اچ پی وی، روش‌های پیشگیری و تشخیص ویروس اچ پی وی، بیماری‌ها و سرطان‌های مرتبط با این بیماری و راه‌های جلوگیری از آن معرفی و خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۵- ۳۶۷۰۰۲۰۰-۰۳۱ تماس گرفته و یا به نشانی اینترنتی https://danesh.jdisf.ir مراجعه کنند.