کارکردهای سیاسی و اجتماعی حج مورد توجه بیشتری قرار گیرد

امسال هفت هزار و ۳۹۰ زائر از اصفهان در قالب ۵۱ کاروان از هشتم خرداد راهی سرزمین وحی می‌شوند

استاندار اصفهان گفت: حج علاوه بر برکات معنوی، آثار و کارکردهای سیاسی و اجتماعی برای کشورهای مسلمان دارد که باید به این مقوله بیشتر توجه شود.

سید رضا مرتضوی در همایش زائران بیت‌الله الحرام در ورزشگاه پیروزی اصفهان افزود: حج علاوه بر آثار معنوی با تکیه بر نگاه وحدت جهان اسلام و مقابله با ظالمان و کفار از کارکرد سیاسی برخوردار است و با زنده کردن عقیده حمایت از ملت‌های مستضعف، کارکرد اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه حج بزرگترین همایش اسلامی با حضور زائرانی از بیش از صد کشور دنیاست، اظهار داشت: شناخت بیشتر اسرار حج و حکمت، فلسفه، اعمال و مناسکی که برای این آیین الهی تعریف شده است بطور یقین اشتیاق بیشتر و استفاده بهتر را برای حجاج بدنبال خواهد داشت.

مرتضوی اضافه کرد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته، نگاه جدیدی را به حج در عصر فعلی ایجاد کرده و توجه افکار جهان را به سوی جلوه‌های این فریضه الهی جلب کرده است.

وی تصریح کرد: دغدغه مندی و برنامه ریزی برای بهره مندی از جنبه‌های سیاسی و اجتماعی حج علاوه بر توجه به فرائض این سفر ضروری است.

همچنین مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان در این مراسم گفت: امسال هفت هزار و ۳۹۰ زائر از اصفهان در قالب ۵۱ کاروان از هشتم خرداد راهی سرزمین وحی می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین اژدری افزود: ۱۴ پرواز برگشت زائران حج نیز از ۱۷ تا ۲۴ تیر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ۸۵ هزار زائر در سال ۱۴۰۲ از کشور به سرزمین وحی برای حج تمتع اعزام می‌شوند.

کنگره حج ۱۴۰۲ حجاج اصفهانی عازم سرزمین وحی عصر امروز سه شنبه با حضور چهار هزار و ۳۰۰ نفر از حجاج برگزار شد.