کاریابی اینترنتی ترفند کلاهبرداران سایبری

هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي می توانند موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمي و يا از طريق شماره تماس 096380 با ما در‌ ميان بگذارند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شناسایى و دستگیری فردی که از طریق یکی از سایت‌های آگهی محور از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” بیان داشت: در پى مراجعه چند نفر از شهروندان اصفهانی به این پلیس و ارائه شکایت مبنى بر کلاهبردارى فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین کاریابی در فضای مجازی ، پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد مالباخته ها در یکی از سایت‌های آگهی محور، با یک آگهی تحت عنوان “کاریابی و استخدام در یکی از شرکت‌های معتبر” برخورد کرده‌ و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده وی مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بعنوان کارهای اداری استخدام از این افراد درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضیان نبوده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که در نهایت با اقدامات فنی و هوشمندانه پلیسی فرد مورد نظر شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در‌ میان بگذارند.