کارناوال سلامت مادران در ۴ منطقه محروم اصفهان راه‌اندازی شد

در روز ۱۴ اردیبهشت ماه، ۳ پایگاه ثابت یک روزه نیز در سه میدان اصلی شهر از جمله انقلاب، میدان امام حسین و میدان نقش جهان از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر با اکیپی شامل حداقل یک ماما، یک عضو هیأت علمی و سه دانشجو مستقر هستند

مدیر گروه مامایی و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دوازدهمین کارناوال سلامت مادران به مناسبت روز جهانی ماما در ۴ منطقه محروم اصفهان راه‌اندازی شد.

محبوبه والیانی مدیر گروه مامایی و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به روز جهانی ماما اظهار داشت: دوازدهمین کارناوال سلامت مادران به مناسبت این روز جهانی ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در ۴ منطقه محروم اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: از امروز به مدت سه روز پایگاه‌های ثابت سلامت در ۴ منطقه شهر اصفهان از جمله حصه جنوبی، زینبیه، قائمیه و شیخ طوسی برپا و از ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر به مردم این مناطق ارائه خدمت می‌کنند.

والیانی گفت: در روز ۱۴ اردیبهشت ماه، ۳ پایگاه ثابت یک روزه نیز در سه میدان اصلی شهر از جمله انقلاب، میدان امام حسین و میدان نقش جهان از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر با اکیپی شامل حداقل یک ماما، یک عضو هیأت علمی و سه دانشجو مستقر هستند.

مدیر گروه مامایی و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه اقدامات هفته گرامیداشت ماما عنوان کرد: شش اتوبوس آذین‌بندی شده به شعارهای بهداشتی در میدان بزرگمهر، پل خواجو، سی و سه پل، میدان قدس، میدان جمهوری و میدان لاله مستقر و به مردم خدمات مشاوره‌ای در خصوص سلامت زنان ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شعار روز جهانی ماما «همه با هم برای تحقق شواهد علمی مامایی» است و شعار ملی از سوی وزارت بهداشت «ماما حامی سلامت خانواده و فرزندآوری است»، که بر اساس این شعارها نقش ماما در فرزندآوری و جوانی جمعیت پررنگ نشان داده شده است.