چوگان‌بازان مطرح جهان آرزوی بازی در نقش جهان را دارند

دروازه‌های سنگی چوگان در میدان نقش جهان گواهی بر سابقه و قدمت این رشته در اصفهان دارد، خاطرنشان کرد: بازی‌های بین المللی باید در این میدان برگزار شود

رییس فدراسیون چوگان گفت: اصفهان مهد این رشته است و بسیاری از چوگان‌بازان مطرح جهان آرزوی بازی در میدان تاریخی نقش جهان اصفهان را دارند.

ابراهیم نوزایی در جلسه مجمع انتخاباتی هیات چوگان استان اصفهان افزود: هیچ کس به‌خود اجازه نمی‌دهد که چوگان و مهد آن را جدا از اصفهان بداند.

رییس فدراسیون با تکذیب مطلبی منتسب به وی مبنی بر اینکه قزوین پایتخت چوگان است تصریح کرد: به هیچ عنوان چنین حرفی نزده بودم و آن مطلب تحریف شده بود.

وی با بیان اینکه دروازه‌های سنگی چوگان در میدان نقش جهان گواهی بر سابقه و قدمت این رشته در اصفهان دارد، خاطرنشان کرد: بازی‌های بین المللی باید در این میدان برگزار شود.

نوزایی با تاکید بر ارزآوری و توسعه گردشگری مبتنی بر چوگان اظهارداشت: رونق و توسعه این رشته باید با وحدت و همدلی در هیات استان اصفهان پیش برود.

وی با بیان اینکه پس از تهران، اصفهان فعال‌ترین هیات چوگان است، گفت: بازی نمادین در میدان نقش جهان که در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم باید با جدیت دنبال و پیگیری شود.

رییس فدراسیون چوگان اضافه کرد: مسوولان جدید هیات با کمک دیگر متولیان استانی و شهری باید کمک کنند تا ورزشگاه نقش جهان به چمن مجهز شود، زیرا درشان چوگان این دیار نیست که مسابقات در مانژ خاکی برگزار شود.

نوزایی ادامه داد: امروز رقابت تنگاتنگی بین نامزدان هیات برگزار شد که جای هیچ حرف و حدیثی برجا نگذاشت.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان نیز در این مجمع گفت: احیای رشته‌های ریشه دار فرهنگی مبتنی بر فرهنگ و اعتقادات از جمله ضروریات ورزشی است.

جواد محمدی ادامه داد: سرمایه گذاری، حمایت و پیگیری مؤثر باید در این رشته افزایش یابد تا نقش بیشتری در فرهنگ جهانی داشته باشد.

در این مجمع انتخاباتی مجید اصلانی، محمد ساعدی و زهرا یاوری ثبت نام کرده بودند که در دور اول اصلانی با ۱۰ و یاوری با ۹ رأی به دور دوم راه یافتند، ساعدی بدون رأی به کار خود پایان داد و یک رأی باطله نیز به صندوق انداخته شده بود.

در دور دوم اصلانی و یاوری هر کدام ۱۰ رأی آوردند و در نهایت در دور سوم اصلانی توانست با ۱۰ رأی از ۱۹ رأی برای چهار سال به عنوان رییس هیات چوگان استان اصفهان انتخاب شود.

در این مجمع انتخاباتی با آرا اعضا، زینب نبی، علی اله وکیل، علیرضا شمس، زهرا رحمانیان و آرمین احمدی به ترتیب به‌عنوان نایب رییس، خزانه دار، کارشناس خُبره، هیات رییسه بانوان و هیات رییس مردان برگزیده شدند.

استان اصفهان حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در این استان فعالیت می‌کنند